Η κορυφή του παγόβουνου : Εκπαιδευτικά κενά ακόμα και σε Πρότυπα Σχολεία, ακόμα και σε μαθήματα των Πανελλαδικών.

powered by social2s

Η Βουλευτής Β3 Νοτίου Τομέα Αθηνών Σοφία Σακοράφα κατέθεσε στις 21/10/2022 επίκαιρη ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως για τα εκπαιδευτικά κενά ακόμα και σε Πρότυπα   Σχολεία, ακόμα και σε μαθήματα των Πανελλαδικών.

Ένα ακραίο παράδειγμα της ελλειμματικής κυβερνητικής πολιτικής στη δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αναδεικνύει η περίπτωση που καταγγέλλεται από τους ενδιαφερόμενους, μαθητές/τριες, γονείς κλπ., στο πρότυπο Λύκειο της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά. Λόγω  παντελούς έλλειψης καθηγητή/τριας, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές/τριες του 4ου Επιστημονικού Πεδίου (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) δεν είχαν διδαχθεί ούτε μία ώρα από το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Οικονομίας Κατεύθυνσης! 

Οι Γονείς και Κηδεμόνες του Σχολείου, όχι μόνο προβληματισμένοι αλλά δικαίως αγανακτισμένοι, αναγκάστηκαν να αποστείλουν έγγραφο του Συλλόγου τους προς το Υπουργείο Παιδείας και τις αρμόδιες Εκπαιδευτικές Διευθύνσεις,   στις 10 Οκτωβρίου, για το διδακτικό κενό και για τις χαμένες διδακτικές ώρες σε ένα από τα βασικά μαθήματα κατεύθυνσης, ένα μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους, γεγονός που – δικαίως – θεωρούν και απαράδεκτο και αδικαιολόγητο. 

Οι συνεχείς οχλήσεις τους συνάντησαν ένα μπαράζ αναβολών για κάποια ετεροχρονισμένη, επικείμενη πρόσληψη ωρομίσθιου Καθηγητή (!) Τελικά, αργότερα, εμφανίσθηκε εκ των ενόντων ένας Καθηγητής, για να διδάσκει δύο τρίωρα την εβδομάδα σε αυτό το σχολείο, απασχολούμενος ταυτόχρονα σε δύο ακόμα σχολεία. 

Δεν χρειάζεται περισσότερη ανάλυση : Εδώ υπάρχει ένα ακόμα σύμπτωμα της κυβερνητικής ελλειμματικότητας ή και αδιαφορίας, που εξωθεί τις οικογένειες των μαθητών και μαθητριών στην αναγκαστική καταφυγή στην παραπαιδεία – εάν βέβαια έχουν την οικονομική δυνατότητα. Ή – ακόμα περισσότερο – και στην ιδιωτική εκπαίδευση, όπου υποτίθεται ότι θα αποφύγουν την ανασφάλεια της δημόσιας εκπαίδευσης σε τέτοια θέματα.

Η “κορυφή του παγόβουνου”, λοιπόν, δείχνει ότι η υποτίμηση της δημόσιας εκπαίδευσης και τα διδακτικά κενά προσβάλλουν ακόμα και τον εμβληματικό θεσμό των Πρότυπων Σχολείων, και ακόμα και σε μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων, όπου υποτίθεται ότι η Πολιτεία έχει απαράβατο καθήκον να εξασφαλίζει την ισοτιμία στη συμμετοχή όλων των υποψηφίων.

Επειδή το πρόβλημα των εκπαιδευτικών κενών συνιστά μία απαράδεκτη αλλά, δυστυχώς, μόνιμη πλέον κατάσταση, σε βαθμό που γεννάται το ερώτημα αν η Πολιτεία θέλει να εκπαιδεύσει την κοινωνία στον εθισμό να θεωρεί αυτά τα φαινόμενα σαν κάτι φυσιολογικό και δήθεν αναπόφευκτο.

Για τους λόγους αυτούς 

Ερωτάται η κ. Υπουργός

Υπάρχει, επιτέλους, κυβερνητική πρόθεση, και με ποιον τρόπο θα υπάρξει η επιβαλλόμενη λύση στο συγκεκριμένο ζήτημα αλλά και σε όλο το σχετικό πλαίσιο ενεργειών, για  το μόνιμο – πλέον – πρόβλημα των εκπαιδευτικών κενών, που όχι μόνο πλήττει την αξιοπιστία της δημόσιας εκπαίδευσης αλλά υπονομεύει και το μέλλον των άτυχων μαθητών/τριών που το υφίστανται ;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Σοφία  Σακοράφα

powered by social2s

Δύσκολα θα μάθεις τις δράσεις μας από τα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα