Σοφία Σακοράφα

ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗΣ

Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, 28 Ιανουαρίου 2010

Πέμπτη, 28 Ιανουαρίου 2010

Ενημέρωση της Επιτροπής οδικής Ασφάλειας για τις προτάσεις του ΤΕΕ  σχετικά με τη διαμόρφωση του εθνικού σχεδίου οδικής ασφάλειας για τη δεκαετία 2010-2020 (2η συνεδρίαση)

ΣΟΦΙΑ ΣΑΚΟΡΑΦΑ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίασή μας. Στην προηγούμενη συνεδρίαση είχαμε το συμβάν στα Τέμπη. Είχα λάβει τότε επιστολή από την συνάδελφο και Αντιπρόεδρο της Επιτροπής κυρία Κανέλλη, για έκτακτη σύγκλιση της Επιτροπής, αλλά κατέστη αδύνατον διότι είχαμε προϋπολογισμό και είχαν διακοπή οι εργασίες της Βουλής. Σας ενημέρωσα άμεσα για τα πρώτα μέτρα των αρμοδίων, μέσω του ΥΠΕΧΩΔΕ και ζήτησα από τον κύριο Υπουργό να ενημερωθεί πλήρως η Επιτροπή στο μέλλον. Με παρακάλεσε να το προσδιορίσω για το πρώτο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου, ώστε να μας ενημερώσει πλήρως και σε βάθος για όλο το φάσμα των μέτρων, για τη συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος, αλλά και για το πόρισμα της Ειδικής Γνωμοδοτικής Επιτροπής γύρω από τα αίτια που προκάλεσαν την κατολίσθηση στα Τέμπη. Εν τω μεταξύ συγκροτήθηκε και η Διαρκής Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας από τον κύριο Πρωθυπουργό. Θα έχουμε πλήρη ενημέρωση τόσο για τα Τέμπη όσο και για τη λειτουργία της Διυπουργικής Επιτροπής.
Ένα τελευταίο που θα ήθελα να επισημάνω αφορά στο θέμα των διαφημιστικών πινακίδων. Όπως γνωρίζετε βγήκε η οριστική απόφαση καταδίκης στην υπόθεση του κ. Πλαπούτα που έχασε τον γιό του στην Κατεχάκη, όταν προσέκρουσε το αυτοκίνητό του πάνω σε διαφημιστική παράνομη πινακίδα. Εξαιτίας αυτής της αφορμής έλαβα επιστολή από τη συνάδελφο Φωτεινή Πιπιλή που είναι επίσης Αντιπρόεδρος της Επιτροπής, να συγκληθεί η Επιτροπή και να συζητήσουμε το θέμα των πινακίδων και να οριστικοποιήσουμε τις προτάσεις μας προς το Υπουργείο, ώστε να βοηθήσουμε προς την κατεύθυνση της δημιουργίας ενός νομοθετικού πλαισίου. Θα σας σταλεί ενημερωτικό με συγκεκριμένη ημερήσια διάταξη και συνεδρίαση της Επιτροπής, ώστε να καταλήξουμε σ’ αυτές τις δεσμευτικές προτάσεις. Θεωρώ προσωπικά ότι το νομικό πλαίσιο που έχουμε είναι πλήρες και πολύ αυστηρό, αλλά παρατηρείται το φαινόμενο, ενώ βγαίνουν αποφάσεις δικαστηρίων να συνεχίζεται το ίδιο απαράδεκτο και παράνομο καθεστώς. Το ερώτημα για εμένα είναι γιατί οι δήμοι δεν προχωρούν στο να κατεβάσουν αυτές τις πινακίδες τη στιγμή που τους υποχρεώνει ο νόμος και που αυτό σαν γεγονός είναι διαρκές αυτόφωρο. Επειδή οι απαντήσεις είναι πάρα πολλές και μερικές φορές είναι πολύ προσβλητικές για τη τοπική αυτοδιοίκηση και επειδή έχουμε γίνει περίγελος σαν κράτος, θα προτείνω να κάνουμε δύο συνεδριάσεις πάνω στο θέμα, παρότι η προηγούμενη επιτροπή είχε δουλέψει πάρα πολύ στο θέμα των πινακίδων και είχε πολύ θετικά αποτελέσματα, να καλέσουμε στην πρώτη Επιτροπή τον αρμόδιο Υπουργό, ώστε να δεσμευτεί ακριβώς και μετά με αυτά που θα μας πει ο κ. Υπουργός και με το νομοθετικό πλαίσιο που ήδη υπάρχει, εμείς να κάνουμε μια προσπάθεια να αποστείλουμε προς το Υπουργείο συγκεκριμένες και δεσμευτικές προτάσεις.
Όπως σας είχα αναφέρει και στην πρώτη συνεδρίαση το Τεχνικό Επιμελητήριο ανέλαβε σαν θεσμοθετημένος τεχνικός σύμβουλος της πολιτείας την πρωτοβουλία να καταθέσει θέσεις και προτάσεις για την διαμόρφωση του τεχνικού σχεδίου δράσης, για την οδική ασφάλεια του 2010 – 2020. Σε αυτήν την πρώτη συνεδρίαση είχαμε κοντά μας την κυρία Κασάπη συγκοινωνιολόγο και μέλος του Παρατηρητηρίου Οδικός Ασφάλειας του ΤΕΕ και τον κύριο Καστή επίσης συγκοινωνιολόγο, τους οποίους έχουμε και σήμερα κοντά μας, για να συνεχίσουμε την πρώτη συνεδρίαση, η οποία διακόπηκε λόγω έλλειψης χώρου. Θα σταθώ σε δύο τρία σημεία για να σας υπενθυμίσω τι είχε ειπωθεί στην προηγούμενη συνεδρίαση.
Αναφερθήκαμε στο γεγονός ότι η πολιτική που ακολουθήθηκε τα τελευταία χρόνια δεν απέδωσε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, με αποτέλεσμα η χώρα μας να βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της Ε.Ε. και να απέχει σε ποσοστό 50% από το στόχο που είχε βάλει για το 2010, στην ανάγκη δημιουργίας Ειδικής Γραμματείας Οδικής Ασφάλειας, η οποία θα πρέπει αν είναι δυνατόν να υπάγεται στον Πρωθυπουργό και η οποία με αυστηρότητα και αποφασιστικότητα να υλοποιεί τους στόχους της νέας δεκαετίας και να αναπροσαρμόσει όλο το διοικητικό μοντέλο. Ακόμα στην ανάγκη της ίδρυσης ερευνητικού ινστιτούτου οδικής ασφάλειας, στη σύσταση ενός ανεξάρτητου συμβουλίου εμπειρογνωμόνων οδικής ασφάλειας, το οποίο θα παρακολουθεί την εξέλιξη και την εφαρμογή του προγράμματος και θα συντάσσει ετήσια έκθεση προς το Κοινοβούλιο για την οδική ασφάλεια, το υπουργικό συμβούλιο και τον ελληνικό λαό. Στη δυνατότητα να δημιουργηθεί ένα ειδικό τμήμα οδικής ασφάλειας στο Συνήγορο του Πολίτη, στον οποίο θα καταλήγουν οι πολίτες, εφόσον διαπιστώνουν καθυστέρηση αποκατάστασης κρίσιμων προβλημάτων οδικής ασφάλειας. Στην ανάγκη δημιουργίας εθνικής υπηρεσίας, όπως γίνεται στα πρότυπα των άλλων ευρωπαϊκών χωρών, γιατί προκύπτει ότι αφορούν φορείς με διαφορετικές αρμοδιότητες κατασκευής πάνω στον ίδιο δρόμο και διαφορετικά κριτήρια, που ο καθένας εφαρμόζει και στην ανάγκη ενσωμάτωσης της Οδηγίας 96/2008, η οποία προβλέπει την υποχρεωτική εφαρμογή από το 2011 και μετά, αφού πριν όλοι έχουμε υποβάλει τις νομοθετικές μας ρυθμίσεις μέχρι το τέλος του 2010 και προβλέπει έλεγχο όλων των υποδομών των διευρωπαϊκών δικτύων.
Αναφερθήκαμε, επίσης, στα θέματα εκπαίδευσης της τροχαίας, όπως επίσης θέματα εκπαίδευσης και ενημέρωσης π.χ. στην ορθή κίνηση των πεζών, κίνηση με τα ποδήλατα στις πρώτες τάξεις του σχολείου και στην κυκλοφοριακή αγωγή. Και σ’ αυτό θα πρέπει να υπάρχει μία συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας.
Το λόγο έχει η κυρία Κασάπη, για να μας ενημερώσει πάνω σ’ αυτά τα θέματα και θα παρακαλούσα, εάν είναι δυνατόν, μία μικρή αναφορά από τη δική σας πλευρά του Τεχνικού Επιμελητηρίου στα θέματα που έχουν σχέση με τα Τέμπη και τις παράνομες διαφημιστικές πινακίδες.

Twitter
Newsletter
Συμπληρώστε το email σας αν επιθυμείτε να λαμβάνετε ενημερωτικά emails
Πρόσφατα Video
“BEWARE OF GREEKS” Εβδομάδα Ελληνικού Design στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Σακοράφα σε Τουσκ και Γιούνκερ: Ωρολογιακή βόμβα η πολιτική σας για το μεταναστευτικό