Σοφία Σακοράφα

ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗΣ

Βία με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις, επί των άρθρων

Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου 2008

Συζήτηση επί των άρθρων του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού: «Καταπολέμηση της βίας με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις και άλλες διατάξεις»

..........

ΣΟΦΙΑ ΣΑΚΟΡΑΦΑ: Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στην εισήγησή μου προσέγγισα τη φιλοσοφία, τη λογική, το βασικό ιδεολογικό πυρήνα αυτού του νομοσχεδίου. Μίλησα γι' αυτά που αποπνέει, δηλαδή καταστολή, αστυνόμευση, «ανθρωποφαγία», πολιτεία-τιμωρό.
Ήλθε ο κ. Ιωαννίδης στη συζήτηση επί της αρχής και αναλύοντας τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου, τον αιτιολογικό του πυρήνα, την πολιτική του στόχευση, μας είπε τα εξής: "Όταν «αρρωστήσει» η κοινωνία, πρέπει να έλθει ένα νομοσχέδιο καταστολής και ευρείας ποινικοποίησης για να καλύψει αυτούς που δεν είναι «άρρωστοι» για να μην πέσουν σ' αυτήν την «αρρώστια» και άλλοι."
Εγώ ανατριχιάζω, κύριε Ιωαννίδη, μ' αυτά που είπατε. Εσείς βεβαίως καμαρώνετε γι' αυτά. Εμείς όχι απλώς δεν μπορούμε να προσυπογράψουμε τη λογική «ασθενήν έχομεν, εις τον γύψον τον εβάλαμεν», αλλά οφείλουμε και ν' αντισταθούμε σ' αυτήν τη λογική, όπως φαντάζομαι ότι αντιστέκεται σ' αυτά και ο κ. Λιάπης, ένας αστός πολιτικός, ένας πολιτικός η οικογενειακή ιστορία του οποίου από το 1974 και μετά είναι σε πλήρη σύγκρουση με τους ασθενείς, με τους γύψους και με τις εγχειρίσεις. Οφείλουμε ν' αντισταθούμε στη λογική της τεχνικής αντιμετώπισης δύο κοινωνικών φαινομένων, της βίας και του ντόπινγκ. Οφείλουμε ν' αντισταθούμε στη λογική του μονόδρομου της αστυνομικής καταστολής, της ποινικής διαχείρισης δύο φαινομένων που σχετίζονται με την παιδεία, την πρόληψη, την ενημέρωση, την κατάρτιση, την ανάπτυξη των αθλητικών επιστημών, την επιστημονική τεκμηρίωση. Κύριοι συνάδελφοι, οφείλουμε ν' αντισταθούμε στην αμερικάνικη λογική, όπου ο πρώτος είναι πρώτος και ο δεύτερος δεν είναι τίποτα. Οφείλουμε ν' αντισταθούμε στη λογική του «Ιαβέρη» που δεν αντιλαμβάνεται ότι η βία, ατομική και δομική, δεν εξαλείφεται μόνο μέσα από κατασταλτικές εμμονές και ανθρωποκυνηγητά. Οφείλουμε ν' αντισταθούμε στην αφελή λογική ότι το ντόπινγκ είναι μόνο ή κυρίως η ατομική στρέβλωση των αθλητικών ιδεωδών και να «κλείνουμε τα μάτια» και να μην αντιλαμβανόμαστε ότι αποτελεί παράμετρο της νοσηρής επικρατούσας κοινωνικής άποψης περί νίκης και απόκτησης δύναμης και χρήματος με κάθε μέσο, με κάθε τρόπο και με κάθε κόστος.
Αυτό οφείλουμε, κύριε κοινοβουλευτικέ εκπρόσωπε της Νέας Δημοκρατίας, να το κάνουμε όχι «εν είδει εισαγγελέα». Μακριά από μας η επικίνδυνη επικάλυψη εξουσιών, μακριά από μας αυτή η απολιτίκ καταγγελιολογία. Οφείλουμε να το κάνουμε γιατί έχουμε μία άλλη πολιτική αντίληψη, μία άλλη φιλοσοφία, μία άλλη πίστη για τα πράγματα και τελικά μία άλλη πολιτική τεκμηρίωση.
Εμείς για παράδειγμα δεν θα καταφεύγαμε ποτέ στο συμπέρασμα του κ. Ιωαννίδη ότι «αυτοί που είναι στον πρωταθλητισμό πέρασαν την παιδεία και απέτυχαν.» 'Έτσι μας είπε εδώ μέσα. Δεν μας ταιριάζει αυτός ο ιδιότυπος τύπος ρατσισμού, δεν μας ταιριάζουν αυτού του τύπου οι αυθαίρετες και γενικευμένες εκτιμήσεις, δεν μας ταιριάζει η λογική του «βγάζω όποιο συμπέρασμα θέλω, αρκεί να με βολεύει, αρκεί να εξυπηρετεί τις πολιτικές μου σκοπιμότητες».
Εμείς για παράδειγμα θεωρούμε ότι η παιδεία δεν είναι η «διατροφή», όπως αφελώς μας είπε ο κύριος Υπουργός προχθές. Για μας η παιδεία και η εκπαίδευση πρέπει να έχει σαν στόχο όχι τη σωστή μάθηση ή τη σωστή βάδιση, αλλά να μεταδίδει στα παιδιά την ικανότητα να μάθουν να διαχειρίζονται τις κοινωνικές και προσωπικές τους εντάσεις. Να τους μαθαίνει να λαμβάνουν υπ' όψιν την ετερότητα του άλλου, του αντιπάλου, του άλλου οπαδού. Να τους προάγει τη μνήμη, τη φαντασία, την κριτική, την στοχαστική σκέψη, την υγεία, την ικανότητα επικοινωνίας και την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας μέσα στη συλλογικότητα.
Σαφώς, κύριε Ιωαννίδη, κάποιοι, όχι μόνο αθλητές, όχι μόνο χούλιγκαν, πέρασαν από την παιδεία και απέτυχαν και σε αυτό έχουμε κι εμείς κομμάτι αποτυχίας, έχουμε κι εμείς κομμάτι ευθύνης. Μόνον εμείς το διαπιστώνουμε, κύριε Ιωαννίδη, και το αλλάζουμε διαρκώς.
Να πάμε τώρα στα άρθρα.
Το άρθρο 1 έχει να κάνει με τα θέματα των λεσχών. Το άρθρο 1 έχει να κάνει με την αντικατάσταση του άρθρου 41 β' του ν. 2725 και καταργεί όλες τις διατάξεις που αφορούσαν στην ίδρυση και λειτουργία των Συνδέσμων. Τι κάνετε με αυτό και σε συνδυασμό με την ίδρυση και λειτουργία των λεσχών; Μεταφέρετε την κρατική εποπτεία που ίσχυε για τους συνδέσμους στην κατά τη βούληση των εταιρειών εποπτεία και έλεγχο. Με το κράτος και τα θεσμικά του όργανα να είναι σε διακοσμητικό ρόλο χωρίς δυνατότητα παρέμβασης και χάραξη πολιτικής για τη βία.
Δεύτερον, επί της ουσίας καταργείτε το ρόλο του συνδέσμου, ακριβώς γιατί έχετε προδικάσει τον χαρακτήρα τους. Τους θεωρείτε άντρα βίας. Πήρατε μεμονωμένα χαρακτηριστικά που είχαν αναγωγή σε κάποια μέλη συνδέσμων που ασχολούνταν αποκλειστικά με το ποδόσφαιρο και διαγράψατε υγιείς δράσεις των μελών τους σε όλο το φάσμα των αθλητικών δραστηριοτήτων ενός σωματείου και διαγράψατε ρόλους εποικοδομητικούς ενάντια στη βία και συμπληρωματικά θεσμοθετείτε τις λέσχες φίλων με αποτέλεσμα να λειτουργεί μία λέσχη χωρίς καταστατικό, χωρίς να ελέγχεται από τα δικαστήρια, χωρίς καν η διοίκησή της να εκλέγεται από τα μέλη της. Να μπορεί ο κάθε πρόεδρος επιχειρηματίας να δημιουργεί έναν στρατό. Πιστεύουμε, ότι ο ισχύων νόμος είναι αρκετά αυστηρός, αλλά και δημοκρατικός και πιστεύουμε ότι η πολιτεία διαθέτει και τους μηχανισμούς, αλλά και τους θεσμούς για να ελέγξει την εφαρμογή του.
Καταψηφίζουμε το άρθρο 1 και τα άρθρα 2 και 3 που αφορούν στο άρθρο 1. Επειδή όμως έχετε κοινοβουλευτική Πλειοψηφία και θα θεσμοθετήσετε τις λέσχες, σας καλούμε τώρα να καταργήσετε τα άρθρα 2 και 3 και να συμπεριλάβετε το άρθρο 1 ως προσθήκη στο 41 β' του ν. 2725, για να μην προκαλέσετε μεγαλύτερο κακό από αυτό που προκαλείτε με την απαξίωση των συνδέσμων και την ταυτόχρονη ίδρυση των λεσχών.
Πάμε στο άρθρο 4. Θα το ψηφίσουμε, μόνο εάν στην παράγραφο 12 στο 2ο εδάφιο και προς άρση πάσης παρερμηνείας συμπληρωθεί η λέξη «μόνο», ώστε η πρόταση να διαμορφωθεί ως εξής: «υποχρεωτικός σωματικός έλεγχος πραγματοποιείται μόνο από την Ελληνική Αστυνομία κ.λπ.» και παράλληλα να διαγραφεί η παράγραφος 13, γιατί πιστεύουμε ότι μπορεί να προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που προσπαθεί να λύσει, για τον απλούστατο λόγο ότι η ερμηνεία του αυτόφωρου αδικήματος δεν μπορεί να δίδεται από κατά περίσταση υπαλλήλους ιδιωτικής εταιρείας και η πιθανότητα εκδήλωσης υπερβάλλοντος ζήλου είναι δεδομένο ότι μπορεί να πυροδοτήσει γεγονότα βίας και κατάχρησης εξουσίας. Πόσω μάλλον που ψηφίζετε νόμο που επιτρέπει την οπλοφορία στους υπαλλήλους των ιδιωτικών εταιρειών. Εξάλλου, με τις προβλέψεις για ηλεκτρονικό έλεγχο δίνεται η δυνατότητα ελέγχου συμπεριφοράς των φιλάθλων.
Εάν δεν γίνουν αποδεκτές οι δύο επισημάνσεις, το καταψηφίζουμε.
Άρθρο 5. Η επαύξηση των πειθαρχικών κυρώσεων που αφορούν στην αποχή του παραβάτη από αθλητικές εκδηλώσεις μας βρίσκουν σύμφωνους. Προτείνουμε, όμως, να οριστεί συγκεκριμένος χρόνος, εντός του οποίου θα θεωρείται υπότροπος ο παραβάτης, για να μην τον ακολουθεί εσαεί ως ποινή, η οποιαδήποτε πειθαρχική κύρωση.
Εμείς προτείνουμε τον πενταπλάσιο χρόνο της κάθε φορά επιβαλλόμενης κύρωσης.
Επίσης, επειδή η διάταξη που προβλέπει υποχρεωτική παρουσία και παραμονή στο αστυνομικό τμήμα κινείται στα όρια της αντισυνταγματικότητας, από πολλούς έχει χαρακτηριστεί ήδη αντισυνταγματική διότι παραβιάζει τα θεμελιώδη δικαιώματα που απορρέουν από το άρθρο 5 του Συντάγματος και της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, πρέπει να προβλεφθεί τι γίνεται σε περίπτωση αδυναμίας παρουσίας και παραμονής στο αστυνομικό τμήμα, αδυναμίας που προκύπτει λόγω άσκησης θεμελιωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου, όπως είναι η εργασία, οι σπουδές, το ταξίδι. Πρέπει να προβλεφθεί το μη κολάσιμο της αδυναμίας παρουσίας στο αστυνομικό τμήμα. Εάν δεν γίνουν δεκτές οι επισημάνσεις μας και δεν συμπεριληφθούν, καταψηφίζουμε.
Στο άρθρο 6 θεωρούμε ότι βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση. Πιστεύω ότι μπορεί να διαδραματίσει έναν ρόλο χωρίς να βρίσκεται σε ασυμβατότητα με τη διεθνή πρακτική και με τη νομοθεσία. Το ψηφίζουμε.
Το άρθρο 7 είναι ένα τεχνικό συμπλήρωμα των προηγούμενων νόμων. Το πρόβλημα είναι ότι δεν εφαρμόζονται οι προηγούμενοι νόμοι. Το ψηφίζουμε σαν τέτοιο, ως τεχνικό συμπλήρωμα.
Στο άρθρο 8 θεωρούμε ότι προσθέτει μόνο τεχνικές λεπτομέρειες το άρθρο 41 ε του ν. 2725 και το ψηφίζουμε.
Άρθρο 9: Δεν έχουμε αντίρρηση της διυπουργικής επιτροπής σε διαρκή. Το όφελος βέβαια θα φανεί εκ του αποτελέσματος. Σε ό,τι αφορά στην παράγραφο 2 για τη νομοπαρασκευαστική, αντανακλά την νοοτροπία σας. Στον παλιό νόμο που ψηφίστηκε μόλις πριν ενάμιση χρόνο από τον προκάτοχό σας προβλεπόταν ακριβής περιγραφή ιδιοτήτων και ρόλων των μελών της επιτροπής, άρα υπήρχε κατ' ελάχιστον αντιπροσωπευτικότητα και αντικειμενικά κριτήρια. Εδώ η σύσταση είναι θολή. Δεν υπάρχουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά και γι' αυτό είναι ύποπτη και για το βόλεμα ημετέρων. Ούτε ποιοι, ούτε πόσοι προβλέπετε ότι θα συμμετάσχουν στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή. Το μόνο που προβλέπετε καθαρά είναι ότι θα υπάρχει αποζημίωση. Καταψηφίζουμε το άρθρο 9.
Με το άρθρο 10 ο Υπουργός νομοθετεί, ο Υπουργός ελέγχει, ο Υπουργός δικάζει. Και έτσι είναι. Ας μην κοροϊδευόμαστε. Ακόμα και με την αντικατάσταση του Υπουργού από τον Γενικό Γραμματέα Αθλητισμού. Αυτό αντανακλά και την αντίληψή σας περί δημοκρατίας και περί διάκρισης εξουσιών. Τριμελής επιτροπή θα εισηγείται στον Γενικό Γραμματέα- Υπουργό για κάθε ιπποδρομιακό θέμα την οποία όμως κατά πλειοψηφία ελέγχει ο Υπουργός. Ελέγχων και ελεγχόμενος λοιπόν και μάλιστα αδαής σε θέματα ιπποδρόμου. Ελέγχων και ελεγχόμενος, αφού η επιτροπή αποτελείται από τον Γενικό Γραμματέα Αθλητισμού έναν εκπρόσωπο του Ο.Δ.Ι.Ε., την διοίκηση του οποίου ορίζει ο κ. Υπουργός και έναν εκπρόσωπο της «Φίλιππος 'Ενωσις». Φαρσοκωμωδία δηλαδή.
Και επειδή η «Φίλιππος 'Ένωσις» δεν πρόκειται να συμμετάσχει σε φαρσοκωμωδία, προβλέπετε ότι αν τα δύο μέρη δεν ορίσουν εκπροσώπους, θα προβαίνει ο ίδιος σε διορισμούς εκπροσώπων υπαλλήλων της Γενικής Γραμματείας για λογαριασμό τους. Και επειδή το προβλέπατε ότι η «Φίλιππος Ένωσις» δεν θα συμμετάσχει, διορίζετε και είκοσι μέλη στην «Φίλιππο 'Ένωση» της απολύτου επιλογής σας προκειμένου να την ελέγξετε και αυτή.
Και το μέγεθος της αλαζονείας σας συνεχίζεται στην παράγραφο 5 κατά την οποία ο Γενικός Γραμματέας-Υπουργός δύναται να τροποποιεί άρθρο του κώδικα των ιπποδρομιών ή δύναται να αυξάνει και να μειώνει τις ποινές που έχουνε επιβληθεί από τα όργανα ελέγχου. Και ιπποδρομιάρχης και ελλανοδίκης. Είναι σαν να λέμε, δηλαδή, ο Ο.Π.Α.Π. επειδή διοργανώνει το «ΣΤΟΙΧΗΜΑ» και επειδή τον εποπτεύετε και διορίζετε την διοίκησή του, έχετε το δικαίωμα να φτιάχνετε και τους κανόνες ποδοσφαίρου, να διορίζετε τους διαιτητές να ελέγχετε ποδοσφαιριστές, παράγοντες και να επιβάλλετε κατά το «δοκούν» ποινές. Γιατί όμως το κάνετε αυτό; Σίγουρα, όχι γιατί πονάτε το χρήμα και τον ιδρώτα του ελληνικού λαού, όπως δια-βεβαίωνε προχθές στη Βουλή ο κ. Υπουργός.
Η Κυβέρνησή σας έχει σαφώς αποδείξει με τη φοροεπιδρομή και τα εκατοντάδες χιλιάδες φοροθύματα που αυτή δημιουργεί ότι δεν σέβεται τον ιδρώτα του ελληνικού λαού. 'Έχει αποδείξει με το ξεπούλημα των ολυμπιακών ακινήτων το ξεπούλημα των λιμανιών, του Ο.Τ.Ε., της Ολυμπιακής Αεροπορίας ότι δεν λογαριάζει την δημόσια περιουσία, την περιουσία του ελληνικού λαού. Συνάδελφοι από το ΠΑ.ΣΟ.Κ. προσπάθησαν να επισημάνουν τους κινδύνους για να σας προστατέψουν θεωρώντας ότι εξ αγνοίας σας κινδυνεύετε να εκτεθείτε. Λοιπόν, ό,τι κάνετε, ό,τι νομοθετείτε δεν το κάνετε εν αγνοία σας.
Εδώ υπάρχει ένας συγκεκριμένος στρατηγικός σχεδιασμός. Η απαξίωση και το ξεπούλημα του Ιπποδρόμου. Θέλετε να φτιάξετε ένα όργανο απόλυτα ελεγχόμενο και υπάκουο στις διαθέσεις σας και κατ' επέκτασιν της Κυβέρνησης, ώστε να εξυπηρετήσετε με τον καλύτερο τρόπο τον επερχόμενο επενδυτή. Η παράγραφος 3 συγκεκριμενοποιεί και αποκαλύπτει τις προθέσεις σας. Ο νέος Ιππόδρομος Αθηνών στο Μαρκόπουλο....
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Έλσα Παπαδημητρίου): Κυρία Σακοράφα, παρακαλώ τελειώνετε.
ΣΟΦΙΑ ΣΑΚΟΡΑΦΑ: Δώστε μου, σας παρακαλώ, την δυνατότητα σ' αυτά τα άρθρα που είναι πολύ σημαντικά.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Έλσα Παπαδημητρίου): Όλως χαριστικώς.
ΣΟΦΙΑ ΣΑΚΟΡΑΦΑ: Ο νέος Ιππόδρομος στο Μαρκόπουλο γίνεται ολυμπιακό ακίνητο, για να ακολουθήσει τη μοίρα που επεφύλαξε η Κυβέρνηση σε όλα τα υπόλοιπα ολυμπιακά ακίνητα. Το ελκυστικό και εύκολο ξεπούλημα. Ελκυστικό, γιατί θα ενωθεί με τον Ιππικό Όμιλο, εύκολο για τον ιδιώτη επενδυτή, αφού με τον μόνο που θα έχει πλέον να κάνει είναι με τον Υπουργό, ο οποίος θα προσαρμόσει τα πάντα, αφού τα ελέγχει, στα μέτρα του ιδιώτη. Φυσικά το καταψηφίζουμε.
Στο άρθρο 11, οι αλλαγές χρήσης των ολυμπιακών εγκαταστάσεων θα έπρεπε να έχουν στόχο την ικανοποίηση κοινωνικών αναγκών. Μέχρι τώρα είχαμε την ικανοποίηση μόνο επιχειρηματικών αναγκών. Παρ' όλο λοιπόν που η διάταξη δεν εντάσσεται σε ένα γενικότερο σχέδιο κοινωνικής αξιοποίησης των ολυμπιακών ακινήτων, όπως θα έπρεπε και όπως το ΠΑ.ΣΟ.Κ. είχε προβλέψει, θα ήταν αντίθετο στις αρχές μας να μην ψηφίσουμε μία πανεπιστημιακή χρήση σε μία εγκατάσταση, από τη στιγμή μάλιστα που για το έργο απαιτείται έγκριση περιβαλλοντικών όρων και το ψηφίζουμε.
Άρθρο 12. Έχουμε καταθέσει δύο τροπολογίες. Η πρώτη αφορά στους συμβασιούχους με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου, οι οποίοι έχουν προσληφθεί για την κάλυψη των αναγκών που προέκυψαν από την ανάληψη μεγάλων αθλητικών οργανώσεων και οι οποίοι μέχρι και σήμερα δεν έχουν ανανεώσει τις συμβάσεις τους, με αποτέλεσμα να πληρώνονται με έμμεσο τρόπο να μην πω παράνομο. Αποτέλεσμα αυτού, η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού να επιβαρυνθεί τελικά με πρόστιμα και προσαυξήσεις ασφαλιστικών εισφορών για δύο περίπου χρόνια από την 1 Ιανουαρίου 2007 αφού θα υποχρεωθεί να τις καταβάλλει εκπρόθεσμα.
Δεδομένου ότι η χώρα μας έχει αυξημένες υποχρεώσεις στις διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις που έχει αναλάβει, με αποκορύφωμα τους μεσογειακούς αγώνες του 2013, προτείνουμε όλοι αυτοί οι συμβασιούχοι και αυτοί που αναφέρονται στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρο και έχουν σύμβαση με την Ε.Υ.Δ.Ε. και αυτοί που αναφέρονται στο άρθρο 18 και έχουν την ίδια σύμβαση εργασίας με την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, να ανανεώσουν τις συμβάσεις τους ως το 2013.
Πιστεύουμε ότι η τροπολογία πρέπει να γίνει αποδεκτή, θεωρώντας ότι υπάρχει και αντικείμενο προσφοράς -ανειλημμένες υποχρεώσεις αθλητικών εκδηλώσεων- αλλά και εμπειρία, ώστε να αντεπεξέλθει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Επιπλέον, δημιουργείται το αναγκαίο περιβάλλον ασφάλειας των εργαζομένων.
Σε κάθε άλλη περίπτωση καταψηφίζουμε το άρθρο.
Η δεύτερη αφορά σε μονίμους υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας...
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ ('Ελσα Παπαδημητρίου): Κυρία Σακοράφα, οι τροπολογίες θα συζητηθούν αύριο.
ΣΟΦΙΑΣΑΚΟΡΑΦΑ: Τελειώνω, κυρία Πρόεδρε.
Η δεύτερη αφορά σε μονίμους υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, οι οποίοι αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση και κατά το δοκούν, όσον αφορά τα εργασιακά τους δικαιώματα.
Υπάρχουν τα ακραία παραδείγματα, όπου σε κάποιους αναγνωρίζεται ως προϋπηρεσία στο Δημόσιο το χρονικό διάστημα που απασχολούνταν στον ιδιωτικό τομέα. Σε άλλους δεν αναγνωρίζεται ως προϋπηρεσία στο Δημόσιο το χρονικό διάστημα που απασχολούνταν, με ίδιο αντικείμενο, στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού.
Ενδιάμεσα από τις δύο αυτές ακραίες περιπτώσεις υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει ένα αλαλούμ, τόσο όσον αφορά στις αποδοχές τους, όσο και στην εργασιακή τους εξέλιξη και στη συνταξιοδοτική τους κλίμακα.
Δεδομένης αυτής της αδικίας, της παράνομης, πιστεύουμε ότι αυτό θα πρέπει κάποια στιγμή να τελειώσει.
Όσον αφορά την παράγραφο 2, τη μεταφορά της Ειδικής Υπηρεσίας της Γενικής Γραμματείας Ολυμπιακής Αξιοποίησης...
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ ('Ελσα Παπαδημητρίου): Κυρία Σακοράφα, η αυριανή ημέρα είναι για τα υπόλοιπα άρθρα και τις τροπολογίες.
ΣΟΦΙΑ ΣΑΚΟΡΑΦΑ: Θα μπορέσω αύριο να αναφερθώ, κυρία Πρόεδρε, σε όσα δεν πρόλαβα σήμερα;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Έλσα Παπαδημητρίου): Αύριο. Βέβαια. Και στη δευτερολογία σας.
ΣΟΦΙΑ ΣΑΚΟΡΑΦΑ: Ευχαριστώ πολύ.

.........

Η εισηγήτρια του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κα Σακοράφα έχει το λόγο.
ΣΟΦΙΑ ΣΑΚΟΡΑΦΑ: Κύριε Πρόεδρε, είναι γενικά παραδεκτό από όλους τους συναδέλφους μέσα στη Βουλή ότι ο ν. 2725 θεωρείται ένας από τους πλέον ολοκληρωμένους νόμους όσον αφορά τον τομέα του αθλητισμού, γιατί καλύπτει πραγματικά ολόκληρο το φάσμα του.
Έγινε πολύ μεγάλη αναφορά από όλους σ' αυτόν και μάλιστα θα αναφερθώ και στον κ. Καραμάριο, ο οποίος μίλησε, πριν από λίγο, και μας είπε ότι αυτό που προσπαθεί να κάνει η Κυβέρνηση αυτή τη στιγμή, είναι βελτιώσεις πάνω στον ήδη υπάρχοντα νόμο και δεν καταλαβαίνει γιατί εμείς αντιδρούμε σ' όλα αυτά. Εγώ θα ήθελα να καταλάβω ποιες είναι αυτές οι βελτιώσεις που κάνει σ' αυτό το νόμο. Εάν πρόκειται να μιλήσουμε για τις λέσχες, τα ερωτήματα που έχουν θέσει όλοι οι συνάδελφοι στην Αίθουσα, παραμένουν αναπάντητα ως προς τη σκοπιμότητα της ίδρυσης αυτών των λεσχών.
Επίσης, ειλικρινά δεν έχω ξεκαθαρίσει μετά από τόσες ώρες συζήτησης μέσα σ' αυτήν την Αίθουσα για ποια βία μιλάμε, για ποια καταστολή της βίας μιλάμε. Για θέματα βίας που αφορούν μέσα στα γήπεδα; Αυτά είναι λυμένα έτσι και αλλιώς από το νόμο. Υπάρχουν κατευθύνσεις του νομοσχεδίου που μας δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε τη βία μέσα στα γήπεδα να την περιστείλουμε και έχει περισταλεί. Δεν υπάρχουν επεισόδια μέσα στα γήπεδα.
Το θέμα είναι τι γίνεται εκτός γηπέδων. Εκτός γηπέδων, η Κυβέρνηση αυτή τη στιγμή δεν έρχεται να νομοθετήσει, δεν έρχεται να μας πει ποια είναι η φιλοσοφία της και τι θα ήθελε να κάνει για τα επεισόδια που έγιναν πέρυσι στην Παιανία και είχα-με εκείνο το θλιβερό περιστατικό, για τα πολύ πρόσφατα επεισόδια κάτω στο Καραϊσκάκη.
Ως προς τα θέματα του ντόπινγκ, εγώ θεωρώ ότι τα ακουμπάμε επιφανειακά. Όλοι γνωρίζουμε τι συμβαίνει, όλοι ξέρουμε ότι είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο, το οποίο δεν έχει καταφέρει ούτε η παγκόσμια αθλητική κοινότητα να το καταστείλει και ότι εάν πραγματικά δεν το κοιτάξουμε κατάματα, δεν πρόκειται ποτέ να δώσουμε μια λύση. Αν θα βάλουμε ένα δεκαοκτάχρονο αθλητή στη φυλακή και πιστεύουμε ότι έτσι θα τον σωφρονίσουμε και θα τον παραδώσουμε στη κοινωνία καθαρό και έτοιμο να ξαναμπεί σε αθλητικές επιδόσεις, νομίζω ότι αυτό είναι μια λάθος σκέψη που δεν πρόκειται ποτέ να πραγματοποιηθεί.
Γι' αυτό λέω, επιμένω και θα το ξαναπώ για να ακουστεί πολλές φορές μέσα σ' αυτήν την Αίθουσα ότι το νομοσχέδιο αυτό που αφορά το ντόπινγκ και τη βία αντιμετωπίζει τα δύο αυτά φαινόμενα με τεχνητής φύσεως διατάξεις και πλήρως αποσυνδεδεμένα από τις αιτίες που τα προκαλούν. Γι' αυτό και είναι ένα νομοσχέδιο που δεν έχει καμία προληπτική πρόταση και πρόβλεψη. Είναι ένα νομοσχέδιο που αποθεώνει την καταστολή, τη συλλογική τιμωρία και τις αστυνομικού τύπου απαγορεύσεις.
Είναι ένα νομοσχέδιο που δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από αυτά που προσπαθεί να λύσει, κύριε Υπουργέ, καθώς διέπεται από λογικές αποκλεισμού, περιθωριοποίησης και ιδιωτικοποίησης του αθλητισμού και του αθλητή. Είναι ένα νομοσχέδιο πρόχειρο στη σύνταξή του, σας το είπα και στην επιτροπή, σας το λέω και τώρα. Ένα νομοσχέδιο λαϊκιστικό, γιατί προσπαθεί να εξευμενίσει την κοινή γνώμη που είναι εκνευρισμένη αυτή τη στιγμή, με όσα έχουν συμβεί στο χώρο του αθλητισμού, γι' αυτό και μοιράζετε ποινές. Ένα νομοσχέδιο, χωρίς πολιτική και κοινωνική τεκμηρίωση στην αντιμετώπιση, ένα νομοσχέδιο απροκάλυπτα πλουσιοπάροχο στα επιχειρηματικά συμφέροντα. Και θα σας αναφέρω την παράγραφο που έχει να κάνει με το κτήριο της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, για το οποίο θα μιλήσουμε αύριο, επάνω στο Μαρούσι. Είναι ένα νομοσχέδιο αδιάφορο για το μαζικό αθλητισμό, όσο και εάν μας λέτε ότι ενδιαφέρεστε για τον αθλητισμό. Αυτό είναι μια πάρα πολύ μεγάλη συζήτηση, θα έπρεπε να έχετε έρθει στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, θα έπρεπε να μας έχετε μιλήσει για τα όνειρά σας, για το όραμά σας, σε σχέση με τον αθλητισμό, θα έπρεπε να μας έχετε μιλήσει, κύριε Υπουργέ, για τη εθνική σας στρατηγική πάνω στο θέμα του αθλητισμού και όχι να μοιράζετε ποινές και να θεωρείτε ότι μέσα από αυτό δημιουργείτε προτάσεις για τον ελληνικό αθλητισμό.

.......

Twitter
Newsletter
Συμπληρώστε το email σας αν επιθυμείτε να λαμβάνετε ενημερωτικά emails
Πρόσφατα Video
Είναι ύβρις να λέτε στον ελληνικό λαό ότι η συνέχιση της πολιτικής που τον έφτασε σε κατάσταση επαιτ
Σχετικά με την πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας.