Ερώτηση της Κ.Ο. του ΜέΡΑ25: Το ΣΑΤΑ ζητά την άμεση διεξαγωγή έρευνας για την παρουσία της Uber στην ελληνική αγορά

powered by social2s

Προς τους Υπουργούς

Υποδομών και Μεταφορών

Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Η ΚΟ του ΜέΡΑ25 αφουγκράζεται τους  Επαγγελματίες Αυτοκινητιστές Ταξί και υιοθετεί τα ερωτήματα που θέτουν αναφορικά με τις αποκαλύψεις σχετικά με την Uber, απευθύνοντάς τα στους αρμόδιους υπουργούς. 

Αυτό που ζητούν οι Επαγγελματίες Αυτοκινητιστές Ταξί είναι η άμεση διεξαγωγή έρευνας για την παρουσία της Uber στην ελληνική αγορά.

Όπως αναφέρει το σωματείο: 

«Το ΣΑΤΑ ήταν το πρώτο που κατήγγειλε τις παράνομες πρακτικές της Uber, όταν η αμερικάνικη πολυεθνική μπήκε στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο του 2014. Σήμερα η διαρροή 124.000 απόρρητων εσωτερικών εγγράφων της εταιρείας στη βρετανική εφημερίδα Guardian αποδεικνύει ότι έγιναν σωρεία παράνομων ενεργειών σε όλο τον κόσμο. Η συμμετοχή κυβερνητικών παραγόντων, δημοσιογράφων και άλλων στελεχών κυβερνητικών υπηρεσιών βοήθησαν την εταιρία στην παγκόσμια ανάπτυξή της πάντα εις βάρος των ταξί.

Αν και η δικαίωση (για την οποία δεν είχαμε την παραμικρή αμφιβολία) καθυστέρησε αρκετά χρόνια, περιμένουμε σήμερα μια πρωτοβουλία-έρευνα από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές για το τι έγινε στο ίδιο διάστημα στην Ελλάδα, ποιος τους υποστήριξε, ποια μεταχείριση είχε η Uber από τα ελληνικά ΜΜΕ (γι’ αυτό περιμένουμε την επίσημη θέση της ΕΣΗΕΑ), με ποιο τρόπο ποδοπατήθηκε το εισόδημα των οδηγών ταξί και αν έχασε έσοδα – και πόσα – το ελληνικό κράτος από την δραστηριότητα της εταιρίας.

Ζητάμε επίσημη δήλωση-τοποθέτηση όλων των κομμάτων που εκπροσωπούν τον ελληνικό λαό στο Κοινοβούλιο και φυσικά την άποψη της ελληνικής κυβέρνησης, είτε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό είτε από τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών.

Σε κάθε περίπτωση το ΣΑΤΑ θα προβεί σε οποιαδήποτε νόμιμη ενέργεια προκειμένου να προστατέψει τα δικαιώματα των επαγγελματιών αυτοκινητιστών Ταξί και να ρίξει φως σε μια διαμάχη που κρατάει σχεδόν  οχτώ χρόνια». 

Βάσει των παραπάνω, ερωτώνται οι Υπουργοί:

  1. Γιατί δεν έχει εφαρμοστεί ακόμη ο νόμος του Υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου, Ν 4607/2019 άρθρο 75 ) που απαγορεύει την  είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία;
  2. Πώς συνδυάζονται οι δηλώσεις της UBER ‘’Ως μέρος της δέσμευσής μας να καταστούμε μια πλατφόρμα κινητικότητας μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2040, επενδύουμε 800 εκατομμύρια δολάρια προκειμένου να βοηθήσουμε τους οδηγούς να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα’’ με την υποχρεωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση για τον κλάδο των ταξί (από το 2026 στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, από το 2030 σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις) ;
  3. Με ποιον τρόπο προστατεύεται ο δημόσιος χαρακτήρας των υπηρεσιών ταξί και γιατί υπάρχει τέτοια ανοχή και ελλιπής νομοθεσία για τις επιβατικές μεταφορές που πραγματοποιούν τα Ε.Ι.Χ ;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Γιάνης Βαρουφάκης

Μαρία Απατζίδη

Κρίτων Αρσένης

Κλέων Γρηγοριάδης

Γιώργος Λογιάδης

Φωτεινή Μπακαδήμα

Σοφία Σακοράφα

powered by social2s

Δύσκολα θα μάθεις τις δράσεις μας από τα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα