Κύριε Υπουργέ,
Η απόφαση του Υπουργείου Υποδομών να εγκρίνει τη μελέτη του Κτηματολογίου με την οποία η σιδηροδρομική γραμμή του προαστιακού Καλαμάτα – Μεσσήνη θα θαφτεί κάτω από το οδόστρωμα του αυτοκινητοδρόμου, αποτελεί τεράστιο πλήγμα για την περιοχή.
Το Υπουργείο Υποδομών, όπως έχει επισημανθεί από φορείς της περιοχής, έγραψε «στα παλαιότερα των υποδημάτων του» τους όρους και τις προϋποθέσεις που έθεσε το ΠεΣυΠ για τη θετική γνωμοδότηση της Μ.Π.Ε. του έργου, η επιλογή του να θάψει τη σιδηροδρομική γραμμή αποτελεί μέγιστη πρόκληση.
Λύση υπάρχει και έχει προταθεί από την περίοδο που συζητούνταν η Μ.Π.Ε. Να καταργηθούν τα πλευρικά διόδια εισόδου και εξόδου στην πόλη του αυτοκινητοδρόμου και ο νέος δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη να ξεκινάει από τον κόμβο του Μορέα, ο οποίος είναι πριν τον κόμβο του Αεροδρομίου ώστε να εξυπηρετεί ο Περιφερειακός- για τον οποίο μάλιστα δαπανήθηκαν πολλά εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή του-την κίνηση από και προς την Καλαμάτα και να μην επιβαρύνεται το Ασπρόχωμα και η Νέα Είσοδος.
Η Μελέτη προκαλεί ερωτηματικά τόσο για την επιλογή οριστικής κατάργησης του προαστιακού σιδηρόδρομου στη Μεσσηνία από το υπουργείο Υποδομών όσο και για την ίδια την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου αφού είναι βέβαιο πως κανένας διευθυντής του ΟΣΕ δεν θα παραχωρήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίς προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ). Ειδικά μετά το δυστύχημα στα Τέμπη κανένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ δεν θα ρισκάρει να διωχθεί για παράβαση καθήκοντος βάζοντας την υπογραφή του για την κατάργηση του σιδηροδρομικού δικτύου που συνδέει τον – Αερολιμένα «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος».
Από την άλλη πλευρά εντυπωσιακή είναι η απάθεια με την οποία αντιμετωπίζουν την κατάργηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με το αεροδρόμιο, οι δήμαρχοι Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλος, Μεσσήνης Γιώργος Αθανασόπουλος και ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας. Κανένας δεν είναι σε θέση να γνωρίζει αν θυσιάζεται η προοπτική του τρένου στο βωμό προεκλογικών σκοπιμοτήτων ή αν οι τοπικές αρχές δεν έχουν ικανότητα να αντιληφθούν τις επιπτώσεις της κατάργησης της σιδηροδρομικής γραμμής στην οικονομική και κοινωνική ζωή της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου.
Υπενθυμίζουμε ότι η σιδηροδρομική γραμμή συνδέει τον Αερολιμένα «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» και με τους αρχαιολογικούς χώρους της Ολυμπίας και των Μυκηνών. Μόνο ένας… σαμποτέρ της αναπτυξιακής προοπτικής της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου θα «απαλλοτρίωνε» τη σιδηροδρομική γραμμή για να κατασκευαστεί ένας δρόμος αναγκαίος μεν αλλά που δεν μπορεί να αναπληρώσει τα χαμένα εισοδήματα που συνεπάγεται η οριστική κατάργηση του τουριστικού τρένου στην Νότια Πελοπόννησο. Υπάρχει βεβαίως και το ενδεχόμενο να έχουν δίκιο όσοι υποστήριζαν από την αρχή ότι παράγοντες του υπουργείου Υποδομών δεν επιθυμούν την κατασκευή του δρόμου Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνης και για αυτό θα προκαλέσουν ανυπέρβλητα προβλήματα στην χάραξη του έχοντας στόχο να σταματήσουν το έργο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και τα Δημοτικά Συμβούλια Καλαμάτας και Μεσσήνης είχαν υποβάλει βελτιώσεις της χάραξης οι οποίες και αυτές αγνοήθηκαν επιδεικτικά από το υπουργείο Υποδομών.
Με αυτά δεδομένα ερωτάται ο Υπουργός:
1. Για ποιο λόγο προωθείται την καταστροφή της σιδηροδρομικής γραμμης Καλαμάτα-Μεσσήνη η οποια μπορει και πρέπει να λειτουργήσει ως προαστιακή γραμμή ;
2.Για ποιο λόγο προωθείται την οριστική κατάργηση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Μεσσηνία και γενικότερα στην Πελοπόννησο;
3. Σκοπεύετε να επαναλειτουργήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο σε ολόκληρη την Πελοπόννησο και αν ναι πότε και με ποιες προϋποθέσεις ;
4. Για ποιο λόγο ενισχύονται οι αυτοκινητόδρομοι έναντι του σιδηρόδρομου;
5. Σκοπεύετε να προχωρήσετε σε κανονικοποίηση του δικτύου σε πρώτη φάση στο τμήμα Κορινθος – Αργος και στο Δυτικό άξονα Πύργος- Κυπαρισσία- Ζευγολατιό -Καλαμάτα καθότι είναι οικονομικά και τεχνικά εφικτό να γίνει σε αυτά τα τμήματα λόγω της Γεωμορφολογίας ;
Οι ερωτώντες/ούσες Βουλευτές/τριες
Γιάνης Βαρουφάκης
Μαρία Απατζίδη
Κρίτων Αρσένης
Κλέων Γρηγοριάδης
Γιώργος Λογιάδης
Σοφία Σακοράφα