Τοποθέτηση στην Ολομέλεια (23-10-2019) για το σ/ν «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις»

powered by social2s

Κύριοι συνάδελφοι,

Την τελευταία δεκαετία με πρόφαση την κρίση και επίκληση το επείγον της «σωτηρίας της πατρίδας» παρακολουθήσαμε – δυστυχώς παθητικά – την απαξίωση του Κοινοβουλίου και της λειτουργίας του απ΄  όλες τις κυβερνήσεις.

Με νομοσχέδια χιλιάδων σελίδων να ψηφίζονται σε μια μέρα και η Βουλή απλά να βάζει τη σφραγίδα της.

Το τραγικό όμως είναι πως αυτή η απαράδεκτη κατάσταση τείνει να γίνει κανονικότητα.

Το σημερινό χαοτικό νομοσχέδιο – τέρας με 213 άρθρα και 800 σελίδες το αποδεικνύει.

Κύριε Πρωθυπουργέ και κ.κ. Υπουργοί σας καταλογίζω ευθέως σκοπιμότητα:

Σκοπιμότητα στο να μην συζητηθούν αναλυτικά όσα περιλαμβάνει.

Γιατί αν γινόταν αυτό θα έπρεπε να αλλάξει ο τίτλος.

Αντί για «επενδύω στην Ελλάδα κι άλλες διατάξεις» θα έπρεπε να λέγεται «κάνω ότι θέλω στην Ελλάδα με όλες τις διευκολύνσεις».

Το δυστύχημα για τη χώρα, κύριοι της κυβέρνησης, είναι ότι βρίσκετε στρωμένο δρόμο από την προηγούμενη κυβέρνηση, που εφάρμοζε ακριβώς την ίδια πολιτική ντυμένη με ωραία λόγια.

Λόγω χρόνου θα αναφερθώ επιγραμματικά σε συγκεκριμένα άρθρα που τεκμηριώνουν την άποψή μου.

Ο «επενδυτής» έτσι όπως εσείς τον εννοείτε είναι πάνω από κάθε νόμο.

Στο άρθρο 1 με πρόσχημα την επιτάχυνση της αδειοδότησης των επενδύσεων τίθενται ασφυκτικές προθεσμίες στις υποστελεχωμένες - εν γνώσει σας και επί σκοπώ – υπηρεσίες και μάλιστα υπό την απειλή πειθαρχικής δίωξης των υπαλλήλων.

Αν παρέλθουν άπρακτες, όπως λέει, αδειοδοτεί ο Υπουργός Ανάπτυξης.

Η μεθόδευση δεν χρειάζεται περαιτέρω σχολιασμό.

Θωρακίζετε όμως τον «επενδυτή» που παίρνει κρατικές ενισχύσεις και για τα επόμενα βήματα.

Ο έλεγχος και η πιστοποίηση υλοποίησης «ανατίθενται» σε ακαθόριστους ιδιωτικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς!!!

Η δημόσια αρχή περιορίζεται σε ελάχιστο και δειγματοληπτικό έλεγχο, διαδικασία που έχει δημιουργήσει μεγάλα πρακτικά και συνταγματικά προβλήματα όπου και όποτε εφαρμόστηκε, με τρανταχτό παράδειγμα τη διαδικασία ηλεκτρονικών αδειών δόμησης.

Και συνεχίζετε ακάθεκτοι.

Στο άρθρο 206 υπερβάλετε εαυτόν!

Προ-νομοθετείτε πιθανές απαιτήσεις μελλοντικών «επενδυτών» για την κατασκευή «κτιρίων ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης» καταργώντας κάθε περιορισμό όγκου και ύψους του νέου οικοδομικού κανονισμού και κάθε περιορισμό για την προστασία μνημείων, αρχαιολογικών χώρων και ιστορικών τόπων καθώς επίσης και κάθε προστατευόμενης περιοχής NATURA, RAMSAR κλπ.

Και όλα αυτά με μόνη την απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργού Αθλητισμού!!! (ο υπουργός Αθλητισμού μπαίνει μάλλον για να μην νοιώθει μόνος ο ΥΠΕΚΑ)

Επειδή αυτό πρωτο-εφαρμόστηκε στο Ελληνικό κατ΄ απαίτηση  του «εθνικού επενδυτή» κ. Λάτση,

Ερωτώ χωρίς να περιμένω απάντηση φυσικά!

Κατά παραγγελία του ιδίου «επενδυτή» συντάχθηκε αυτό το άρθρο ή προλαβαίνετε πιθανές απαιτήσεις άλλων «επενδυτών» με τα ίδια ποιοτικά χαρακτηριστικά :

δεν βάζω ούτε ένα ευρώ, επιβαρύνω με περιφερειακά έργα το Δημόσιο, καταστρέφω περιοχές και αποκομίζω εγγυημένα  υπέρογκα κέρδη.

Σημειώνω, αν και νομίζω λίγο σας ενδιαφέρει, ότι η διάταξη αυτή έχει και πρόβλημα συνταγματικότητας, δεδομένης της αυξημένης υποχρέωσης της Πολιτείας για τη λήψη μέτρων προστασίας των μνημείων και των αρχαιολογικών χώρων και την ανάδειξή τους,

Και πιθανά δεν είναι συμβατή και με τις υπερσυνταγματικής ισχύος υποχρεώσεις της χώρας από διεθνείς συμβάσεις που έχουμε κυρώσει στο πλαίσιο του ΟΗΕ και της UNESCO σύμφωνα με το άρθρο 28 του Συντάγματος.

Αφού λοιπόν τακτοποιήσατε τα πολεοδομικά φροντίζετε να εξασφαλίσετε για τους «επενδυτές» και φθηνό επιστημονικό προσωπικό.

Στα άρθρα 169 έως 171, εισάγονται, νέες δήθεν «ευέλικτες» διαδικασίες αναγνώρισης πτυχίων Κολλεγίων και ξένων Πανεπιστημίων, που ισοπεδώνουν διπλώματα και επαγγελματικά δικαιώματα.

Οι κάτοχοι πτυχίων μη αναγνωρισμένων θα αποκτήσουν ισότιμα επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους των εγχώριων Ιδρυμάτων και με αποφοίτους Ιδρυμάτων που κατέχουν αναγνωρισμένη ισοτιμία και μάλιστα με διαφορετική διάρκεια σπουδών (3ετής – 5ετής βλέπε χαρακτηριστικά μηχανικούς).

Επιπροσθέτως, ενώ το μέχρι σήμερα σύστημα αναγνώρισης αφορούσε μόνο υπηκόους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τώρα εισάγεται ο όρος «τρίτη χώρα» (βλ. ΗΠΑ και αμερικανικά Κολλέγια).

Εκτός του ότι ουσιαστικά καταστρατηγείτε το άρθρο 16 του Συντάγματος, η ρύθμιση είναι επιζήμια για το δημόσιο συμφέρον και απαξιωτική για την Ανώτατη Δημόσια Εκπαίδευση.

Με την ίδια αντίληψη περί «επενδυτών» και «επενδύσεων» ανοίγετε και νέα πεδία «επενδυτικού ενδιαφέροντος».

Στο άρθρο 179, με το πρόσχημα δήθεν δυσκολίας εφαρμογής του ισχύοντος νόμου, με απλή απόφαση του δημοτικού συμβουλίου παραχωρούνται -χωρίς αιτιολόγηση- σε ιδιώτες υπηρεσίες συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών, καθαριότητας κοινόχρηστων χώρων και δημοτικών κτιρίων, ηλεκτροφωτισμού και συντήρησης πρασίνου.

Ο δημόσιος και ανταποδοτικός χαρακτήρας όμως των αντιστοίχων υπηρεσιών είναι από τα κύρια χαρακτηριστικά και τους λόγους ύπαρξης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. 

Η μέχρι τώρα εμπειρία αποδεικνύει ότι η ιδιωτικοποίηση θα οδηγήσει σε αύξηση των ανταποδοτικών τελών και υποβάθμιση των υπηρεσιών.

Όσο για τους εργαζόμενους στις υπηρεσίες που θα ιδιωτικοποιηθούν μένουν χωρίς αντικείμενο, με ορατό τον κίνδυνο να οδηγηθούν στην ανεργία.

Και ολοκληρώνετε το ενδιαφέρον σας για τους «επενδυτές» με το άρθρο 54.

Με το Γενικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Συνδικαλιστικών Οργανώσεων, υλοποιείται η επιδίωξη του ΣΕΒ από το 1970 να φακελώνει τους εργαζόμενους, πλέον ηλεκτρονικά και με τις ευλογίες του GDPR.

Οι μαύρες λίστες με τους εργαζόμενους συνδικαλιστές που διακινούσε τη δεκαετία του ’70 ο ΣΕΒ, για να μην βρίσκουν δουλειά, γίνονται επίσημα ηλεκτρονικά ντοκουμέντα του κράτους ώστε κάθε «ενδιαφερόμενος» να τα έχει στη διάθεσή του.

Περιττεύει οποιοσδήποτε σχολιασμός!!!

Φυσικά αυτή την αντίληψή σας για την εργασία και τις εργασιακές σχέσεις δεν την περιορίζετε μόνο στον ιδιωτικό τομέα.

Την επεκτείνετε και στο Δημόσιο.

Σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από υποστελέχωση νομοθετείτε «ευέλικτε εργασιακές σχέσεις» με σχέση ιδιωτικού δικαίου δήθεν για την αντιμετώπιση εκτάκτων ή επειγουσών αναγκών.

Επειδή αυτό το έργο έχει παιχτεί άπειρες φορές το μόνο που θέλετε είναι να δημιουργήσετε μια νέα στρατιά εγκλωβισμένων συμβασιούχων στο Δημόσιο εξαρτώμενων από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία ώστε να είναι εν δυνάμει ψηφοφόροι της.

Κύριοι συνάδελφοι,

Άφησα τελευταίο το άρθρο 185.

Θέλω να απευθύνω έκκληση σε όλους τους συναδέλφους μου εντός Βουλής που υπηρετήσαμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση – και είμαστε αρκετοί.

Ειδικότερα απευθύνομαι σε όσους την υπηρέτησαν από τη θέση του Δημάρχου και ιδιαίτερα της «πρώτης πόλης».

Κύριοι συνάδελφοι,

Είμαι βέβαιη ότι γνωρίζετε πολύ καλά πως η νομοθέτηση της εκ περιφοράς ψηφοφορίας που προβλέπεται με τις παραγράφους 1&2 του άρθρου δημιουργεί το ιδανικό περιβάλλον ώστε να «ανθίσουν» η αυθαιρεσία, ο εκβιασμός και η διαφθορά.

Σας καλώ, επειδή διαθέτουμε και την εμπειρία και τη γνώση, να υποστηρίξετε  την απόσυρση του άρθρου 185 που ζητώ απευθυνόμενη στον αρμόδιο Υπουργό από αυτό το βήμα.

Σε  κάθε περίπτωση όμως η υπερψήφιση της παραγράφου 3 του συγκεκριμένου άρθρου μας καθιστά, όλους όσους υπηρετήσαμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση, υπόλογους και συνομολογητές στο πιο προκλητικό πλυντήριο παρανομιών από Δημοτική Αρχή και μάλιστα με αναδρομική ισχύ.

Το χειρότερο όμως και πιο τραγικό είναι ότι όλοι γνωρίζουμε ότι η συγκεκριμένη παράγραφος έχει ονοματεπώνυμο και πολιτική αναφορά.

Ειλικρινά επικαλούμενη τα 12 χρόνια θητείας μου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση μου φαίνεται αδιανόητο συνάδελφοί μου τότε και τώρα να συναινέσουν σ΄ αυτή την εξόφθαλμη παραβίαση κάθε Αρχής Δικαίου και Χρηστής Διοίκησης.

 

Το βίντεο της ομιλίας εδώ

powered by social2s

Δύσκολα θα μάθεις τις δράσεις μας από τα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα