Με τροπολογία 54 σελίδων στο νομοσχέδιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, που κατέθεσε την τελευταία στιγμή η υπουργός Παιδείας, υλοποιείται η παροχή επιταγής 200 ευρώ σε συγκεκριμένες κατηγορίες δικαιούχων για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού (tablet, laptop, desktop), για τις ανάγκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Αν και είχε ένα ολόκληρο εξάμηνο από τη λήξη του προηγούμενου εγκλεισμού έως την έναρξη του τρέχοντος, το ΥΠΑΙΘ δεν έπραξε τίποτα ώστε να προετοιμάσει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές για την αποτελεσματική χρήση της Σύγχρονης και Ασύγχρονης Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης.
Καμία ουσιαστική ενίσχυση των υποδομών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου δεν έλαβε χώρα και σε αυτό είναι αψευδείς μάρτυρες εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί που τηλε-παιδεύονται καθημερινά.
Έτσι, ενώ το ΥΠΑΙΘ ορθά εντοπίζει το πρόβλημα του ψηφιακού χάσματος και του συνεπακόλουθου αποκλεισμού διαφόρων κατηγοριών του πληθυσμού από την πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθυστέρησε σημαντικά στην παροχή ακόμα και αυτής της αναιμικής ενίσχυσης, η οποία μέχρι να υλοποιηθεί θα έχει τελειώσει η περίοδος του εγκλεισμού, αν όχι και η σχολική χρονιά.
Ως Τομέας Παιδείας του ΜέΡΑ25 χαιρόμαστε που η Υπουργός Παιδείας και η Κυβέρνηση της ΝΔ υιοθετούν μια πρόταση που έγινε τον Απρίλη του 2020 από τη βουλευτή του ΜέΡΑ25 κ. Σοφία Σακοράφα. Ωστόσο η πρόταση που υλοποιεί τελικά το ΥΠΑΙΘ είναι κατώτερη των περιστάσεων γιατί ενισχύει με ένα μικρό ποσό (σε σχέση με την αξία ενός υπολογιστικού συστήματος) οικογένειες που το εισόδημά τους είναι ιδιαίτερα χαμηλό (για οικογένεια με δύο παιδιά θα πρέπει το εισόδημά της να μην υπερβαίνει τα 12.000 ευρώ). Καλύτερο από το τίποτα βέβαια, αλλά σίγουρα αποδεικνύει πόσο η κυβέρνηση αρνείται να κατανοήσει το πραγματικό μέγεθος της κρίσης που βιώνουν οι ελληνικές οικογένειες την τελευταία δεκαετία! Η πρότασή μας είναι κάθε μαθητής της Α Γυμνασίου και κάθε πρωτοετής φοιτητής να λαμβάνει δωρεάν έναν φορητό υπολογιστή. Κατ’ εξαίρεση για την παρούσα συγκυρία, η ενίσχυση να αφορά εισοδήματα έως 25.000 ευρώ για οικογένεια με δύο παιδιά και να είναι 400 ευρώ ανά μαθητή, ώστε να μπορεί να αποκτήσει ένα αξιόπιστο υπολογιστικό σύστημα.
Θέση μας, επίσης, είναι ότι αντί να προχωράει το Υπουργείο σε απευθείας -έστω και δωρεάν- αναθέσεις σε πολυεθνικές για την παροχή συστημάτων τηλεκπαίδευσης, θα έπρεπε να έχουν μελετηθεί διεξοδικά όλες οι δυνατότητες αξιοποίησης τεχνογνωσίας και λύσεων, που είναι κατάλληλες για χρήση σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, ενώ θα έπρεπε να έχει δημιουργηθεί μηχανισμός υποστήριξης εκπαιδευτικών και μαθητών στη χρήση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Τέλος, προκειμένου τα συστήματα που θα αποκτήσουν οι μαθητές να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο λειτουργικά, το ΥΠΑΙΘ θα έπρεπε να προκρίνει την προμήθεια επιτραπέζιων ή φορητών υπολογιστών με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που μπορούν να αξιοποιηθούν τώρα, αλλά και στο μέλλον, και όχι tablets που μπορούν να λειτουργήσουν κυρίως ως παιχνιδομηχανές ή για πρόσβαση σε εφαρμογές κοινωνικών δικτύων.
Τομέας: Παιδείας | 210-3810671 | Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Ο τομέας επεξεργάζεται πολιτικές για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, την ειδική αγωγή και την Έρευνα. Υπερασπίζεται το δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα του βασικού κοινωνικού αγαθού της Παιδείας με δημοκρατικά, πολυπολιτισμικά χαρακτηριστικά χωρίς ταξικούς φραγμούς και διακρίσεις οποιουδήποτε είδους.
Πηγή: ΜεΡΑ25