Στα σχέδια της ΝΔ φαίνεται να είναι για άλλη μια φορά σαφής ο διαχωρισμός των νησιών από τους νησιώτες μας, όπως επίσης ο διαχωρισμός της νησιωτικής από την ηπειρωτική Ελλάδα.
Ως Τομέας Νησιωτικότητας ρωτάμε την υπουργό Παιδείας και τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής: Νησιώτες και Νησιά πρέπει να απολαμβάνουν τα θεμελιώδη δικαιώματα τους και επιπλέον να μπορούν να λειτουργούν, να αναπτύσσονται και να ευημερούν 365 μέρες τον χρόνο ή όχι;
Αντιλαμβάνεται η κα. Μονογυιού τις επιπτώσεις σε κοινωνικό επίπεδο που θα έχει η μονιμοποίηση της τηλεκπαίδευσης, σε ένα ήδη κοινωνικά περιορισμένο/απομονωμένο περιβάλλον; Αντιλαμβάνεται η υπουργός Παιδείας τι σημαίνουν τα νούμερα που δημοσίευσε η εφημερίδα Καθημερινή, σχετικά με τις επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης στους μαθητές στα δημόσια σχολεία;
Συγκεκριμένα,
το 71,5% των μαθητών καταβάλλεται από άγχος
το 63% από ψυχική εξάντληση
το 45% από θλίψη, κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης
το 73% των μαθητών δήλωσε ότι έχει εμπεδώσει λίγο ή καθόλου την ύλη
Η διάσπαση προσοχής των μαθητών αναγνωρίστηκε επίσης σε ποσοστό άνω
του 80%.
Όταν στη διευκρινιστική της απάντηση η βουλευτής αναφέρει «ν α υπάρχει δυνατότητα τηλεκπαίδευσης σε παιδιά της δευτεροβάθμιας που μένουν σε μικρονήσια και δεν έχουν άλλο τρόπο να συνεχίσουν τις σπουδές τους παρά να μετακινούνται σε μεγαλύτερα νησιά », δεν τους περνάει καθόλου από το μυαλό εκεί στη Νέα Δημοκρατία η επιλογή να λύσουν το πρόβλημα ενισχύοντας ποικιλοτρόπως τις υπάρχουσες δομές εκπαίδευσης ή ακόμα δημιουργώντας νέα σχολεία αλλά και κίνητρα πληθυσμιακής ενίσχυσης των νησιών;
Δημιουργώντας δηλαδή τις συνθήκες ώστε να σταματήσει η εγκατάλειψη των νησιών; Είναι τόσο δύσκολο να καταλάβουν τον καταστρεπτικό αντίκτυπο στον κοινωνικό ιστό των νησιωτικών κοινωνιών και τις τραγικές συνέπειες σε επίπεδο εκπαίδευσης για τους νησιώτες που θα φέρει αυτή η απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας;
Για άλλη μια φορά η ΝΔ των αρίστων αποδεικνύει ότι οι νησιώτες δεν αντιμετωπίζονται ως ισότιμοι πολίτες από το Κράτος.
Μέχρι σήμερα οι μόνες «παροχές» προς τα νησιά ήταν η μερική αποκέντρωση βασικών υπηρεσιών ΔΟΥ, ΙΚΑ, Ειρηνοδικεία και γραφεία ΕΟΤ, οι οποίες υπηρεσίες σταδιακά εξαφανίζονται, όπως επίσης ο μειωμένος ΦΠΑ, ο οποίος καταργήθηκε από το τρίτο μνημόνιο και η εν μέρει εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, η οποία επίσης συναντά πολλές πρακτικές δυσκολίες στην εφαρμογή της. Τα νησιά εγκαταλείπονται από τους μόνιμους κατοίκους, ρημάζουν από τη διαχρονική έλλειψη στοιχειωδών υπηρεσιών και υποδομών, ο μαζικός τουρισμός έχει υποβαθμίσει το ίδιο το τουριστικό προϊόν και κατ’ επέκταση έχει συρρικνώσει τα έσοδα των επιχειρήσεων που
δραστηριοποιούνται εκτός των πεντάστερων ξενοδοχείων, ενώ τα τελευταία χρόνια η ν ησιωτική γη αλώνεται με την άναρχη δόμηση και την άναρχη τοποθέτηση ανεμογεννητριών, η νησιωτική περιουσία εκποιείται με fast track διαδικασίες (λιμάνια, αεροδρόμια, παραλίες), ενώ επιπλέον τα τελευταία χρόνια τα νησιά μας μετατρέπονται σε φυλακές ανθρώπινων ψυχών με τις ευλογίες της Ε.Ε.
Το ελληνικό κράτος δημιούργησε πολίτες τρίτης κατηγορίας, στους οποίους επέτρεψε τους θερινούς μήνες να φοράνε τα καλά τους για να παράξουν πλούτο. Εγκλωβίζοντας τη συνολική ανάπτυξη του τόπου (σίγουρα όχι του νησιού ως τελικού αποδέκτη) στους δύο – τρεις μήνες, καταλήξαμε να έχουμε στο τέλος πολίτες-μη πολίτες, με ημερομηνία λήξης.
Τα νησιά μας βρίσκονται διαχρονικά σε πλήρη απαξίωση και εγκατάλειψη ενώ ταυτόχρονα σε πολλά από αυτά εμφανίζονται συνθήκες
υπερεκμετάλλευσης με όρους που επιβαρύνουν δραματικά το φυσικό, πολιτισμικό και κοινωνικό περιβάλλον τους, αποφέροντας κέρδη σε εγχώρια και ξένα μεγάλα κεφάλαια, την ίδια ώρα που απομειώνουν την ποιότητα ζωής των νησιωτών.
Να θυμίσουμε στην υπουργό ότι στην Ευρυτανία, στην ερώτηση σχετικά με την έλλειψη υπολογιστών, άλλων συσκευών και ίντερνετ, το υπουργείο απάντησε ότι μπορούν οι μαθητές να κάνουν μάθημα από το σταθερό τους τηλέφωνο δωρεάν. Γιατί δεν δοκιμάζετε κα. υπουργέ να κάνετε έξι ώρες τη μέρα τηλεφωνική εκπαίδευση και μετά να απαντήσετε στα θέματα των πανελληνίων;
Δεν θα εστιάσουμε στα τεχνικά προβλήματα που απαιτείται να λυθούν για να καταφέρουν, ακόμη και έτσι, στο σύνολό τους οι μαθητές να
παρακολουθήσουν το σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, γιατί αυτά λύνονται, αν υπάρχει πολιτική βούληση. Θα εστιάσουμε στην ποιότητα της εκπαίδευσης και στον χαρακτήρα του σχολείου ως τόπο κοινωνικοποίησης που η ΝΔ επιφυλάσσει στους ήδη εγκαταλελειμμένους νησιώτες.
Απαντήστε μας, λοιπόν, σχετικά με την ποιότητα της εκπαίδευσης, τελικά η τηλεκπαίδευση θεωρείται ισότιμη της εκπαίδευσης δια ζώσης; Ή άλλη μια φορά, επίσημα πλέον, κατηγοριοποιούνται οι νησιώτες ως πολίτες τρίτης κατηγορίας, που δεν τους αξίζει η «κανονική» εκπαίδευση;
Αυτή είναι η εκπαίδευση που τελικά σχεδιάζετε να επιβάλετε; Για άλλη μια φορά, βέβαια, η κυβέρνηση της ΝΔ αρνείται να ακούσει τους
πολίτες και δη τους εκπαιδευτικούς. Πλήθος εκπαιδευτικών σωματείων (Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων, ΕΛΜΕ Πάρου-Αντιπάρου, ΕΛΜΕ Επαρχίας Θήρας, Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σύρου, Τήνου, Μυκόνου, Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πάρου-Αντιπάρου, Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Άνδρου, Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων) συνυπογράφουν τη σφοδρή τους αντίδραση στην εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης στα νησιά με λίγους κατοίκους.
Καθώς κύρια θέση του Τομέα Νησιωτικότητας είναι να καταστήσουμε τα νησιά Υγιή, βιώσιμα και αυτάρκη 365 μέρες τον χρόνο, είμαστε κάθετα αντίθετοι με οποιουδήποτε είδους απαξίωση της ζωής των νησιωτών και την περαιτέρω μείωση των δικαιωμάτων τους σε δημόσια δωρεάν παιδεία, ισότιμη με αυτή των κατοίκων της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Στο ΜέΡΑ25 αντιλαμβανόμαστε ότι η θάλασσα μας ενώνει και όχι ότι μας χωρίζει!
Τομέας Νησιωτικότητας ΜέΡΑ25
Υγιή, βιώσιμα και αυτάρκη νησιά 365 μέρες τον χρόνο!
Νησιώτες – ενεργοί πολίτες 365 μέρες τον χρόνο!
Τομέας: Νησιωτικότητας | 210-3810671 | Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Ο τομέας επεξεργάζεται πολιτικές για να καλυφθούν οι ιδιαίτερες ανάγκες των νησιών και του πληθυσμού τους, ώστε να συμμετέχουν στην κοινωνική, πολιτική και οικονομική ζωή της χώρας με συνεκτικό και δίκαιο τρόπο.
Αναδημοσίευση από ΜεΡΑ25