Επίκαιρη Ερώτηση - Εξεταστικά Κέντρα των Πανελλαδικών

powered by social2s

Πρώτη Ομιλία:

Κυρία Υπουργέ,

Εν μέσω κορωνοϊού, η Κυβέρνηση διατυμπάνιζε ότι θα λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την προστασία των πολιτών.
Οι πρόσφατες αποφάσεις του Υπουργείου για τα εξεταστικά κέντρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων (από 22 Μαΐου 2020), κινούνται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση.
Και διαμορφώνουν και μία εντελώς προβληματική – και μη αποδεκτή – κατάσταση.


Ειδικότερα :
1ον) Μειώνετε τον συνολικό αριθμό των εξεταστικών κέντρων.
2ον) Καταργείτε τα εξεταστικά κέντρα των εσπερινών σχολείων και υποχρεώνετε όλους τους υποψήφιους εργαζόμενους να δώσουν εξετάσεις στα πρωινά – κοινά – εξεταστικά κέντρα, σε ώρες που, κανονικά, εργάζονται.
3ον) Καταργείτε, για τα ΕΠΑΛ, τα περιφερειακά εξεταστικά κέντρα των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ορίζετε κέντρα μόνο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Και
4ον) Καταργείτε και όλα τα περιφερειακά εξεταστικά κέντρα ειδικών μαθημάτων, εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Η Πολιτεία οφείλει να εξασφαλίζει ισότιμες συνθήκες συμμετοχής για όλους τους υποψήφιους.
Εσείς, όμως, διαμορφώνετε άνισες συνθήκες εξετάσεων, για όλες αυτές τις κατηγορίες μαθητών.
Και δεν αναφέρομαι στις ιδιαίτερα επιβαρυντικές συνθήκες για τις μετακινήσεις στον καιρό του κορωνοϊού… Ανεξάρτητα από αυτό :
Οι υποψήφιοι των παραπάνω κατηγοριών, που κατοικούν σε απομακρυσμένες περιοχές ή στα νησιά – ακόμα και στην Κρήτη – υποχρεούνται σε μετακίνηση, που συνεπάγεται και οικονομική επιβάρυνση (για ταξίδι και διαμονή) αλλά και πρόσθετο παράγοντα άγχους για αυτούς.
Αντίστοιχα, για τους υποψήφιους των εσπερινών σχολείων ανατρέπεται ολοκληρωτικά ο προγραμματισμός τους.
Κυρία Υπουργέ, ειλικρινά πιστεύω, ότι πρόκειται για θέμα που δεν αντέχει σε πολιτική ή μικροκομματική εκμετάλλευση.
Η Πολιτεία έχει υποχρέωση να διευκολύνει τη συμμετοχή των μαθητών στις εξετάσεις και να εξασφαλίζει όρους ισοτιμίας σε αυτές.
Και δεν στέκει καμία δικαιολογία χρηματικών εξοικονομήσεων, για την επιβολή τέτοιων συνθηκών στις Εξετάσεις.
Σε κάθε περίπτωση, Σας ρωτάμε :
Έχετε την πρόθεση να επανεξετάσετε άμεσα το θέμα, με την επιβεβλημένη ανάπτυξη των εξεταστικών κέντρων στην Επικράτεια και ιδιαίτερα όσον αφορά :
(1) στους μαθητές των εσπερινών Λυκείων
(2) στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και
(3) στα ειδικά μαθήματα ;

Δεύτερη Ομιλία:

Κυρία Υπουργέ,
Όπως είπα και προηγουμένως, έχουμε μπροστά μας ένα ζήτημα που είναι έξω από πολιτικές αντιπαραθέσεις και από οποιαδήποτε μικροκομματική εκμετάλλευση.
Είναι ένα ζήτημα ουσίας, που επιβάλλει τη στοιχειώδη αντιμετώπισή του από την Πολιτεία.
Και αυτό είναι, αναμφίβολα, δεδομένο και κατανοητό από όλους.
Με την έννοια αυτή, πιστεύω ότι δεν έχει νόημα να αναλωθούμε σε ανούσιες ρητορικές επεκτάσεις.
Δεν θα εξαντλήσω καν τον διαθέσιμο χρόνο.
Πέρα από το σημαντικό θέμα με τους υποψήφιους των εσπερινών σχολείων,
από άποψη ποσοτική είναι ιδιαίτερα σοβαρό το πρόβλημα που δημιουργείται στην Κρήτη, λόγω του μεγάλου αριθμού των υποψηφίων των συγκεκριμένων κατηγοριών.
Μόνο για τα ειδικά μαθήματα είναι 480 υποψήφιοι και μόνο στην Κρήτη.
Προφανώς γνωρίζετε τα στοιχεία και για τις υπόλοιπες κατηγορίες και για τις υπόλοιπες περιοχές.
Από άποψη ποιοτική είναι πολύ σοβαρό και για τους κατοίκους όλων των νησιών μας και των απομακρυσμένων περιοχών.
Είναι οι νησιώτες και οι ακρίτες που έχουν κουραστεί να ακούν ανέξοδα κολακευτικά λόγια από το πολιτικό σύστημα, για το ότι μένουν στον τόπο τους, ότι «φυλάνε Θερμοπύλες» κλπ. κλπ.
Στην πράξη αγωνίζονται να ζήσουν χωρίς γιατρούς, χωρίς δασκάλους, χωρίς καθηγητές, χωρίς τις αναγκαίες υποδομές.
Δυστυχώς, παρά τις κολακείες, φαίνεται ότι θα είναι πάντοτε τα εύκολα θύματα όσον αφορά την αντιμετώπισή τους από την Πολιτεία, όπως και τώρα: Στην ουσία τους αντιμετωπίζουμε με αδιαφορία – για να μην πω με περιφρόνηση.
Σε κάθε περίπτωση, κα Υπουργέ :
Το πρόβλημα είναι γνωστό σε εσάς, σε όλες τις πτυχές του, και έχετε την ευθύνη να δώσετε άμεσα τη λύση που επιβάλλεται.
Απέναντι σε αυτή την υποχρέωση δεν χωρά καμία δικαιολογία για οικονομικές, οργανωτικές, πρακτικές ή άλλες δυσκολίες.
Αυτή είναι η ευθύνη της Κυβέρνησης : να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο, ώστε να διευκολύνει τη συμμετοχή όλων των υποψηφίων στις Πανελλαδικές εξετάσεις και μάλιστα με ισότιμους όρους.
Αλλιώς μεροληπτείτε ευθέως, και μάλιστα θεσμικά και σε βαθμό προσβολής, σε βάρος μαθητών που κανονικά θα έπρεπε να είναι στην προτεραιότητα του ενδιαφέροντος της Πολιτείας.

powered by social2s

Δύσκολα θα μάθεις τις δράσεις μας από τα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα