Σοφία Σακοράφα | Η σιδηροδρομική σύνδεση Λαυρίου και Ραφήνας με το υφιστάμενο δίκτυο του προαστιακού δεν προχωρεί. Γιατί ;

powered by social2s

Συζήτηση επί της Εκθέσεως Πεπραγμένων, έτους 2019,
της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και ακρόαση της Προέδρου, κυρίας Ιωάννας Τσιαπαρίκου.

Σας ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε!

Επανέρχομαι συχνά στη γεωπολιτική σημασία της Εγνατίας οδού, που είναι ο κύριος άξονας σύνδεσης της Τουρκίας με τις ενωσιακές αγορές.

Είναι βέβαιο ότι και οι γείτονές μας και οι εταίροι μας έχουν πλήρη γνώση της αξίας αυτού του άξονα. Το Ελληνικό Κράτος μάλλον την παραγνωρίζει.

Θα επανέλθω και σε ένα ακόμα, σημαντικό, ζήτημα. 

Προχωρούμε σε ιδιωτικοποιήσεις λιμένων και αερολιμένων, με ευτελή τιμήματα. Στην Βόρεια Ελλάδα κάποιες ιδιωτικοποιήσεις έχουν ολοκληρωθεί και κάποιες άλλες αναμένονται.

Παράλληλα, υπάρχει σχεδιασμός για τη σιδηροδρομική σύνδεσή τους. Αυτή η σύνδεση, αυτονόητα, θα απογειώσει τη δυναμική και την αποδοτικότητα των ιδιαίτερα χαμηλών επενδύσεων των ιδιωτών. 

Αναρωτιόμαστε λοιπόν, πώς αντιμετωπίζετε το ενδεχόμενο να συμμετάσχουν, με κάποιο τρόπο, οι εκμεταλλευτές των υποδομών αυτών, στο κόστος της αντίστοιχης σιδηροδρομικής επένδυσης. 

Το ζήτημα των χαμηλών επιπέδων σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη χώρα μας – που είναι σχεδόν 20 φορές μικρότερη από τον ενωσιακό μέσο όρο – δεν μπορεί  να αντιμετωπίζεται με τέτοιους είδους «δώρα».

Πόσο μάλλον αφού τα συγκεκριμένα συμφέροντα έχουν ήδη αποκτήσει κατά «μερική δωρεά» λιμένες και αερολιμένες, μια και τα ανταλλάγματά τους δεν καλύπτουν ούτε κάν το κόστος κατασκευής, που το έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός.

Εν τω μεταξύ, η σιδηροδρομική σύνδεση Λαυρίου και Ραφήνας με το υφιστάμενο δίκτυο του προαστιακού δεν φαίνεται να προχωρεί. 

Ποιοι είναι κατά την άποψή σας οι λόγοι; Παρεμπιπτόντως, εξετάζεται η επέκταση του δικτύου του προαστιακού και σε άλλες πόλεις στην Πελοπόννησο, όπως, π.χ. το Ναύπλιο;

Πριν από ένα χρόνο εκθέσατε στην Επιτροπή με δικαιολογημένη υπερηφάνεια την πρωτοποριακή αντιμετώπιση ως προς τα χρονικά όρια εργασίας των μηχανοδηγών. 

Είχατε παρόμοιες παρεμβάσεις στο 2019 και εάν ναι, ποιες ήταν αυτές;

Στην ίδια  συνεδρίαση, πριν ένα χρόνο,  είχα θέσει και συγκεκριμένο ερώτημα για τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας, με βάση τα στοιχεία των ισολογισμών της αρχής. Το ερώτημα ήταν: 

Ποιοι παράγοντες επέφεραν την μεγάλη αύξηση αυτών των εξόδων το 2018 σε σχέση με τα αντίστοιχα δεδομένα του 2017 ; Αύξηση κατά 26,5% ! 

Η απάντησή της Προέδρου της Αρχής –  διαβάζω από τα Πρακτικά – ήταν η εξής:

«Όσον αφορά την αύξηση του προϋπολογισμού μας, να πω ότι δεν υπάρχει. Νομίζω ότι κάποιο λάθος στα νούμερα έχετε δει. Η αύξηση είναι μόνο στη μισθοδοσία από την αύξηση των εργαζομένων που πήραμε με αποσπάσεις και μετατάξεις. Τα λειτουργικά έξοδα είναι ελάχιστα. Είναι γύρω στις 280.000, πέραν της μισθοδοσίας, όπου μέσα περιλαμβάνονται ενοίκια, ΔΕΚΟ, καθαριότητα, συμβάσεις για τους υπολογιστές μας κ.ο.κ.. Ελάχιστα πράγματα δηλαδή. Κάθε χρόνο ζητάμε αύξηση του προϋπολογισμού μας.»

Μάλλον υπήρξε κάποια παρανόηση. Πάντως, μάταια αναζήτησα στην Έκθεση του 2018 αναφορές για αποσπάσεις ή μετατάξεις.

Επιπλέον, στην παρούσα Έκθεση παρουσιάζεται για το 2019 πάλι μεγάλη αύξηση των εξόδων διοικητικής λειτουργίας: κατά 19% σε σχέση με το 2018. 

Βέβαια, στην Έκθεση του 2019 (στη σελίδα 113) αναφέρεται ότι «στις αρχές του 2019 … ολοκληρώθηκε η διαδικασία μετάταξης στη ΡΑΣ τεσσάρων αποσπασθέντων από άλλους φορείς του δημοσίου υπαλλήλων, μετά από αίτησή τους».

Το απλό ερώτημα από την περυσινή συνεδρίαση, για την Έκθεση του 2018, παραμένει. Τώρα, έχει προστεθεί  και το αντίστοιχο για την Έκθεση του 2019. 

Δηλαδή : Σε ποιους παράγοντες οφείλεται η αύξηση των εξόδων διοικητικής λειτουργίας πάνω από 142.000 ευρώ για το 2018 και σχεδόν 130.000 ευρώ για το 2019;

Τόσο στην παρούσα Έκθεση, όσο και στις δύο προηγούμενες, δεν υπάρχει κανένα στοιχείο για κενές θέσεις στη Ρυθμιστική Αρχή.

Εντέλει : Έχετε κενές οργανικές θέσεις στην  Αρχή ή έχουν καλυφθεί όλες ; 

 

Σημειώνω ότι στην Έκθεση, στη σελ. 117, σχετικά με την επιμόρφωση του προσωπικού, αναφέρεται ότι «μετά την έγκριση και δημοσίευση του Κανονισμού Εσωτερικής Λειτουργίας της ΡΑΣ, καθώς και την κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού στις κενές οργανικές θέσεις ανά μονάδα λειτουργίας, εντατικοποιήθηκε η επιμόρφωση των στελεχών της ΡΑΣ». 

Εν τω μεταξύ, ο αριθμός των 12 σεμιναρίων, που παρακολούθησαν στελέχη της ΡΑΣ, είναι ιδιαίτερα υψηλός για τις 35 θέσεις προσωπικού.

Ένα μάλλον σύνηθες προβληματικό φαινόμενο, είναι ότι συχνά επιμορφώνονται τα ίδια πρόσωπα, ενώ άλλα φαίνεται να μην συμμετέχουν σε αυτή τη διαδικασία. 

 

Η επιμόρφωση όμως – όπως εσείς καλύτερα από όλους μας γνωρίζετε – φέρνει αποτελέσματα όταν διαχέεται σε όλο το προσωπικό. 

Το ερώτημά μου είναι σε ποιο ποσοστό ανέρχεται το προσωπικό της Αρχής που δεν επιμορφώθηκε στο 2019.

Σας ευχαριστώ!

powered by social2s

Δύσκολα θα μάθεις τις δράσεις μας από τα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα