Οι παραλείψεις στο νομοσχέδιο για την οπαδική βία είναι κρίσιμες, υποτιμάτε τη διαδικασία.

powered by social2s

Για το Πρώτο Μέρος το νομοσχεδίου, για την αντιμετώπιση της βίας κλπ. αναφέρθηκα εκτενώς χθες, για τις αντιρρήσεις μας που αφορούν και την κατεύθυνση αλλά και την ανεπάρκεια, αποσπασματικότητα και αναποτελεσματικότητα των προτεινόμενων ρυθμίσεων.

Η ανεπάρκεια και η αποσπασματικότητα της αντανακλαστικής νομοθέτησης αναδεικνύεται πριν κάν στεγνώσει το μελάνι στο σχέδιο νόμου. 

Έρχονται οι Κοσμήτορες ΣΕΦΑΑ και ΤΕΦΑΑ, και καταθέτουν συγκεκριμένη ουσιαστική πρόταση : την Δημιουργία Ειδικού Ταμείου, μόνιμης χρηματοδότησης, για καινοτόμες έρευνες, τεκμηριωμένες παρεμβάσεις και εκπαίδευση, για τη βία στον αθλητισμό και την αθλητική συμμετοχή. Οι πόροι του ταμείου προέρχονται από έσοδα των ομάδων και της πολιτείας. Το ταμείο προκηρύσσει ανταγωνιστικά έργα βασικής έρευνας, μελετών παρέμβασης και εκπαιδευτικών δράσεων που αφορούν στην κατανόηση, πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας, την ανάπτυξη φίλαθλου πνεύματος και ευ αγωνίζεσθαι, και την προώθηση της υγιούς συμμετοχής στο αθλητικό γίγνεσθαι.

Προφανώς, δεν σας πέρασε κάτι τέτοιο από το μυαλό – τα είπαμε και χθες! Τέτοιες, παραλείψεις, όμως είναι κρίσιμες. Και οφείλονται και στο γεγονός ότι θεωρείτε τη διαβούλευση μια περιττή διαδικασία, αφού εσείς κατέχετε – πάντοτε – την πλήρη αλήθεια!

Ερχόμαστε, τώρα, στο δεύτερο μέρος (άρθρα 10-21) για τον αθλητικό εθελοντισμό. 

Ξέρετε, η υπόθεση του εθελοντισμού, έχει πάντα δύο αναγνώσεις. Η μία είναι η ιδεαλιστική, που προσέχει μόνο την υλοποίηση μιας ανιδιοτελούς διάθεσης κοινωνικής προσφοράς. Η άλλη είναι αυτή που αντιμετωπίζει το ζήτημα στην πραγματικότητά του. Αυτή δίνει προσοχή στην δυνατότητα εκμετάλλευσης του εθελοντισμού για κάθε είδους αλλότριο όφελος. Πολύ απλά, ο εθελοντισμός αφού εξασφαλίζει μαζική προσφορά για την κάλυψη αναγκών, χωρίς κόστος. Επίσης δίνει τη δυνατότητα καταστρατήγησης του δικαιώματος στην εργασία. 

Εδώ, δεν υπάρχει ούτε μία διάταξη που να διαφυλάσσει από τον κίνδυνο να θεσμοποιούμε τον εθελοντισμό για να δημιουργήσουμε μια στρατιά απλήρωτης της εργασίας.

Διορθώστε με, αν κάνω λάθος. Εσείς, η Κυβέρνηση, θέλετε να καθιερώσετε ένα τέτοιο καθεστώς. 

Στην καλύτερη περίπτωση, προσφέρετε στον εθελοντή, σαν δόλωμα, τον εμπλουτισμό του βιογραφικού του, για να το χρησιμοποιήσει κατόπιν στην προσπάθεια ανεύρεσης εργασίας σε ένα συναφές αντικείμενο. Αλλιώς, κε Υπουργέ, τί νόημα έχει η θέσπιση Αξιολόγησης για τους εθελοντές ; Η διαδικασία αξιολόγησης, είναι αφεαυτής και εξ ορισμού ασύμβατη με την έννοια και την ουσία της προσφοράς μέσα από τον εθελοντισμό. 

Γνωριζόμαστε όλοι, πολύ καλά μεταξύ μας ! Ο σκοπός σας λοιπόν είναι προφανής : Η θεσμοποίηση μιας στρατιάς απλήρωτης προσφοράς – ή και κανονικής εργασίας – αλλά και μιας πελατειακής δεξαμενής “απασχολήσιμων”, κατά τη σύγχρονη νεοφιλελεύθερη ή εκσυγχρονιστική φρασεολογία!

Εντωμεταξύ, προβλέπετε και τη δυνατότητα ανέλεγκτης επεξεργασίας των προσωπικών τους δεδομένων από ιδιωτικές εταιρείες που θα συμμετέχουν στην εκτέλεση του όλου έργου. Άλλο ένα νέο πεδίο δόξης λαμπρό! Μήπως υπάρχει εδώ καμία διάταξη για την προστασία των προσωπικών δεδομένων που δεν έχουμε δει, για τον τρόπο παροχής της αναγκαίας συναίνεσης των εθελοντών κ. λπ.; Εμείς δεν βρήκαμε κι εσείς προφανώς θεωρήσατε ότι δεν χρειάζεται να το βάλετε. Ίσως θα έπρεπε να μας εκπλήσσει και αυτό.

Στο άρθρο 46 που προσθέτει άρθρο 23Α στο ν. 2725/1999 για το Συμβούλιο Αθλητικής Ψυχολογίας, έχετε λάβει και εσείς ένα εμπεριστατωμένο έγγραφο της Ελληνικής Εταιρείας Ψυχολογίας της Άσκησης και του Αθλητισμού. Όλοι καταλαβαίνουμε ότι οι απόφοιτοι των τμημάτων ψυχολογίας στο επίπεδο των προπτυχιακών σπουδών δεν έχουν αποκτήσει σχεδόν καμία ή πάντως οπωσδήποτε ανεπαρκή γνώση και επαφή με το αντικείμενο της αθλητικής ψυχολογίας. Συνεπώς, θα πρέπει να θεσπίζεται ως απαραίτητη προϋπόθεση η μετεκπαίδευση ή η εξειδίκευση στο συγκεκριμένο αντικείμενο, γιατί μόνο έτσι θα έχουν ουσιαστική αξία οι ρυθμίσεις για τον Σύμβουλο Αθλητικής Ψυχολογίας, συν όλα όσα είπαμε, κύριε Υπουργέ, το πρωί, ότι για να μπορεί κάποιος να πάρει έναν Σύμβουλο Αθλητικής Ψυχολογίας θα πρέπει να μπορεί και να τον πληρώνει. 

Με το άρθρο 47, προσθέτετε δεύτερο εδάφιο στην παράγραφο 2 του άρθρου 24 του ν. 2725. Με αυτή την προσθήκη ανατρέπετε, στην ουσία, τη βάση της παροχής του δικαιώματος ψήφου που είναι η αθλητική δραστηριότητα του Σωματείου. Προσέξτε, γιατί και εδώ θα έχουμε προβλήματα, εννοώ εάν δεν θέλετε να τα έχουμε θα δημιουργηθεί μεγάλη σύγχυση και θα δημιουργηθεί μια πολύ προβληματική κατάσταση με κύματα αμφισβητήσεων ως προς την ύπαρξη ή μη δικαιώματος ψήφου για πάρα πολλά Σωματεία.

Σας παρακαλώ πάρα πολύ να ξαναδείτε το μητρώο. 

Ανοιχτό είναι, κύριε Υπουργέ, αλλά το ανοίξατε για το 2022 και όχι για το 2021 που, όπως είπα κι εχθές, ο κύριος Γενικός είχε πει ότι θα ανοίξει για να διορθωθούν όλα τα προβλήματα που παρουσίαζε το σύστημα, όχι τα σωματεία, για όλα τα σωματεία που είχαν μπει μέσα για να μπορέσουν να συμμετέχουν στις εκλογές των Γενικών Συνελεύσεων. 

Στο άρθρο 52, για τους βετεράνους αθλητές, η καθιέρωση κατηγορίας βετεράνων αθλητών που θα έχουν και πλήρη δικαιώματα θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα, κύριε Υπουργέ. Καταρχήν δεν συμβάλλει στην κατά βάθος ανάπτυξη με την ανάδειξη νέων αθλητών. Πάντως, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η διατήρηση ανώτατου ηλικιακού ορίου για την έκδοση νέων δελτίων, όπως και η θέσπιση προϋποθέσεων για την ανανέωση αυτών, επίδοση, κατάταξη κ.λπ. Εντωμεταξύ, η υποχρέωση ετήσιας ανανέωσης των δελτίων αθλητικής ιδιότητας θα προκαλέσει πραγματική συμφόρηση. Εδώ τα συστήματα που έχουμε και τα οποία δεν μπορούμε να ανανεώσουμε για δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα, δεν μπορούμε να είμαστε συνεπείς στα δελτία που αυτή τη στιγμή βγάζουμε όσο αφορά τους νέους αθλητές. Φανταστείτε τώρα να δεχθούμε και τον φόρτο όλων αυτών που προστίθεται μέσα από αυτή την διαδικασία η οποία ορίζεται μέσα από αυτό το νόμο. Προβλήματα, επίσης, θα δημιουργήσει και το δικαίωμα ελεύθερης μεταγραφής μετά το 19ο έτος και αυτά οπωσδήποτε δεν τα λύνει η καθιέρωση αποζημίωσης κατάρτισης που είναι, άλλωστε, εντελώς δύσκολο να προσδιορισθεί, ο προσδιορισμός του ύψους της οποίας είναι δύσκολος, μιλάω για την αποζημίωση. Επισημαίνουμε και μια σημαντική ατέλεια της διάταξης από την οποία δεν προκύπτει εάν το δικαίωμα αυτό παρέχεται άπαξ ή μπορεί να ασκηθεί περισσότερες φορές. Θα τα πούμε περισσότερο στην ολομέλεια, κύριε Υπουργέ, είπαμε προηγουμένως αρκετά σε σχέση με τους φορείς.

Για το άρθρο 63 και τα Κέντρα Γιόγκα, εάν η γιόγκα δεν είναι ξένη προς την έννοια της άθλησης θα πρέπει να τηρούνται κτιριολογικές προϋποθέσεις και όροι λειτουργίας παρόμοια με αυτά των ιδιωτικών γυμναστηρίων, π.χ. αποδυτήρια, ελάχιστα τετραγωνικά, ασφάλεια χώρων κ.λπ. Να σημειώσω εδώ ότι, όπως είναι γνωστό, η γιόγκα χαρακτηρίζεται και σαν άσκηση υψηλής έντασης και τεχνικής, όπως η aerial γιόγκα με πανιά αιώρησης, η power γιόγκα ή και η hot γιόγκα. Πρέπει να σας έχουν ενημερώσει πάνω σε αυτά.

Απαιτεί, λοιπόν, ειδικό εξοπλισμό, αλλά και σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, απαιτεί ειδικό χώρο και σίγουρα αποδυτήρια και ό,τι άλλο χρειάζεται για τα κανονικά γυμναστήρια. Εάν εσείς θέλετε να την αντιμετωπίζετε σαν αποκλειστικά πνευματική άσκηση, θα έπρεπε να έχετε και διατάξεις που να ορίζουν το περιεχόμενο της δραστηριότητας. Διατάξεις για τον έλεγχο, όσον αφορά στην αποκλειστική παροχή υπηρεσιών εκμάθησης και πρακτικής γιόγκα, αλλά και για τις κυρώσεις σε περίπτωση παραβιάσεων ή καταστρατήγησης, εδώ δεν βλέπουμε τίποτα τέτοιο. 

Συνεπώς, θέλετε να δημιουργήσετε ένα ανέλεγκτο και θολό πεδίο επαγγελματικής δραστηριότητας, χωρίς καμία προϋπόθεση και, εν τέλει, ένα θεσμοποιημένο δίκτυο αθέμιτου ανταγωνισμού προς τα ιδιωτικά γυμναστήρια. Είμαι σίγουρη, κύριε Υπουργέ, ότι εδώ δεν έχετε ευθύνη εσείς, αλλά έχουν ευθύνη όσοι δεν σας ενημερώνουν επακριβώς επί όλων αυτών των θεμάτων, γιατί είναι πάρα πολύ σοβαρό εδώ αυτό το θέμα. 

Με το άρθρο 64 μεταβιβάζεται χωρίς αντάλλαγμα στο Δήμο Σίφνου Δήμο Σίφνου η κυριότητα όλων των εδαφικών εκτάσεων, μαζί με τις, σε αυτές,  κτιριακές και λοιπές αθλητικές εγκαταστάσεις και τον περιβάλλοντα χώρο, του «Εθνικού Αθλητικού Κέντρου Νεότητος Σίφνου». Μιλάμε για έκταση 2.931 τ.μ., που απέκτησε η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού από δωρεά του Εν Αθήναις Συνδέσμου Σιφνίων, από το 1969. Πρόκειται για Σύλλογο με υπεραιωνόβια δράση, με πολύπλευρη και πολύτιμη προσφορά!

Τώρα εσείς έρχεστε και να καταργήσετε και το νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, το εθνικό αθλητικό κέντρο νεότητας Σίφνου, που ιδρύθηκε το 1971, για την ανέγερση, αποπεράτωση και διαχείριση του κέντρου. Το καταργείτε ως αυτοτελές νομικό πρόσωπο. Επιχειρείτε, λοιπόν, αυτή την κίνηση ενώ ξέρετε, ίσως και επειδή ακριβώς ξέρετε, ότι υπάρχει εκκρεμής αγωγή του δωρητή, κύριε Υπουργέ, Συνδέσμου Σιφνίων, κατά του Ελληνικού Δημοσίου για την ανάκληση της δωρεάς για πολύ συγκεκριμένους λόγους, ότι δεν τηρήθηκαν οι όροι, δεν εκπληρώθηκε τρόπος, όπως λένε, νομικά που βαρύνει τη δωρεά. 

Επίσης, το κέντρο έχει εγκαταλειφθεί από το Δημόσιο από το 2012 και ρημάζει. Ακόμα χειρότερα, την τελευταία διετία το Υπουργείο δεν έχει καν ορίσει διοίκηση στο νομικό πρόσωπο. Το άρθρο αυτό νομίζω ότι πρέπει να το αποσύρετε και για λόγους ουσίας, αλλά και γιατί συνιστά μια, θα μου επιτρέψετε να πω, ανεπίτρεπτη ρύθμιση, με την οποία η εκτελεστική εξουσία επιχειρεί να παρακάμψει, να προλάβει δηλαδή και να ακυρώσει, το ρόλο της δικαστικής εξουσίας. Μπορούμε, κύριε Υπουργέ να μιλήσουμε και για οποιαδήποτε μεταβίβαση, αλλά μόνο μετά την τελεσίδικη δικαστική απόφαση. Τότε θα ήταν πιο σωστό να το κάνουμε αυτό. 

Τέλος, πριν κλείσω, κύριε Υπουργέ, θέλω να σας πω ότι προσωπικά θα καταθέσω τροπολογία που αφορά στην ομόφωνη απόφαση της ολομέλειας της Ολυμπιακής Επιτροπής από τις 2/11/2021, για τροποποίηση του άρθρου 7, παράγραφος 4, αφού είχε διαπιστώσει η Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων το πρόβλημα που είχε προκύψει, ότι, δηλαδή, στην πράξη δεν είναι εφαρμόσιμο και δεν είναι σύμφωνο με τις γενικές αρχές που διέπουν το δίκαιο των σωματείων και των λοιπών συλλογικών οργάνων και το οποίο ενέκρινε με την από 10/12/2021 έγγραφό της και το οποίο σας κοινοποιήθηκε, κύριε Υπουργέ, στις 16/12/2021, δηλαδή από το Δεκέμβρη μήνα. Έχει περάσει ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, την οποία θα σας παρακαλέσω να την αποδεχθείτε, επιλύοντας ένα πρόβλημα που εσείς με το νόμο και την ασάφειά του, έχετε δημιουργήσει και στους συναδέλφους θα παρακαλέσω να τη στηρίξουν.

Κλείνω με τα θέματα που τέθηκαν στη διαδικασία της ακρόασης των φορέων από τον εκπρόσωπο της Ομοσπονδίας του ΣΕΓΑΣ. Ακούστηκαν και καταγράφτηκαν οι θέσεις της Ομοσπονδίας και για να μην κουράζω με ταυτόσημες επαναλήψεις, νομίζω ότι είναι αρκετό να δηλώσω και είναι σαφές ότι συμφωνώ και επαυξάνω σε όλα τα σημεία της παρέμβασής τους.

Ευχαριστώ πολύ.


03.03.2022 - Διαρκής Επιτροπή  Μορφωτικών Υποθέσεων – 

Αίθουσα «Προέδρου Αθανασίου Κωνστ. Τσαλδάρη» (223)

Επεξεργασία και εξέταση σχ. ν.  Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού 

«Μέτρα αντιμετώπισης της οπαδικής βίας, ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των λεσχών φιλάθλων, αθλητικός εθελοντισμός, πνευματικός αθλητισμός, ηλεκτρονικός αθλητισμός (e-sports), εργασιακός αθλητισμός, άλλες διατάξεις για τον εκσυγχρονισμό της αθλητικής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις».

powered by social2s

Δύσκολα θα μάθεις τις δράσεις μας από τα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα