Φτάσαμε στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής μας για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, με την δεύτερη ανάγνωση, ενόψει της αυριανής συνεδρίασης τος Ολομέλειας.
Η διαδικασία στην Επιτροπή δεν έφερε – μέχρι τώρα τουλάχιστον – ουσιαστικές αλλαγές στην αρχική μορφή του νομοσχεδίου, τόσο στη γενική εικόνα του, όσο και στις μεμονωμένες διατάξεις του.
Η διαδικασία ακρόασης των φορέων, τουλάχιστον κατά το μέρος που δεν αποτελούσε την αναμενόμενη υποστήριξή τους, με απλή επανάληψη της επιχειρηματολογίας του Υπουργείου, ανέδειξε, κατά την άποψή μας και τα προβλήματα συγκεκριμένων ρυθμίσεων.
Και με βάση όσα έως τώρα έχουμε στα χέρια μας, δεν υπάρχει λόγος ανασκευής ή επανατοποθέτησης από μέρους μας.
Δεν πιστεύω ότι έχει νόημα να αναλωθούμε στο να επαναλαμβάνουμε την επιχειρηματολογία μας, για να επιβεβαιώσουμε τις θέσεις μας.
Συνεπώς, δεν έχουμε και κανένα λόγο να κάνουμε κατάχρηση του χρόνου της Επιτροπής.
Εκφράσαμε αναλυτικά την θέση μας επί της Αρχής, με τις ισχυρές επιφυλάξεις μας, τόσο για την στενά κατασταλτική αντίληψη του Πρώτου μέρους του νομοσχεδίου, όσο και για την αντίληψη που διέπει τα υπόλοιπα μέρη του.
Η ψήφος μας, λοιπόν, επί της Αρχής, είναι αρνητική, για όλους τους λόγους που έχουμε ήδη εκθέσει.
Όσον αφορά στην ψήφο μας κατ’ άρθρο, επιφυλασσόμαστε για την Ολομέλεια, ελπίζοντας ότι θα υπάρξουν και οι απαραίτητες τροποποιήσεις, όπως αυτές προέκυψαν και από τις εργασίες της Επιτροπής.
Πέρα από όλα τα άλλα που έχουμε ήδη πει, θα ήθελα, μόνο να κάνω μία ύστατη έκκληση, κ. Υπουργέ. Για το θέμα των Μητρώων. Ας μην το ξεπεράσετε κ. Υπουργέ, “με ελαφρά την καρδία”. Για λόγους που δεν αφορούν στην ουσία της δραστηριότητας των σωματείων – αλλά μόνο στον τρόπο λειτουργίας του συστήματος – είναι άδικο, και είναι και επιβλαβές για τον ελληνικό αθλητισμό , να στερηθούν το δικαίωμα επιβίωσης τόσα Σωματεία! Δώστε τη δυνατότητα συμπλήρωσης του Μητρώου και για το 2021, όπως πρέπει να γίνει!
Κύριε Υπουργέ ,
Κατέθεσα εμπρόθεσμη τροπολογία για την τροποποίηση του άρθρου 7 του Καταστατικού της Εθνικής Ολυμπιακής Επιτροπής , όπως την προτείνει η ίδια η Εθνική Ολυμπιακή Επιτροπή και όπως έχει εγκριθεί από την Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή.
Αποβλέπει στο να μη νοθεύεται η βούληση των Γενικών Συνελεύσεων των Ομοσπονδιών και να αναπληρώνει το αναπληρωματικό μέλος το τακτικό σε περίπτωση , θανάτου , παραίτησης ή αλλου λόγου έκπτωσης του τακτικού μέλους .
Θεωρώ ότι πρέπει να την κάνετε δεκτή για να μη θεωρηθεί ότι μεροληπτείτε υπέρ συγκεκριμένου προσώπου δημιουργώντας πρόβλημα στα εσωτερικά της Ομοσπονδίας.
Για το Εθνικό Κέντρο Νεότητας Σίφνου εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι πρέπει να αποσυρθεί το άρθρο 64 για τους λόγους που εξηγήθηκαν σε προηγούμενες συνεδριάσεις.
Θέλω να αναφερθώ ειδικά και στο άρθρο 56Δ του ν. 2725/1999, που προσθέτετε με αυτό το νομοσχέδιο:
Για κάθε αθλητική συνάντηση, για αγώνισμα που καλλιεργείται από εθνική αθλητική ομοσπονδία με ειδική αθλητική αναγνώριση, θα πρέπει να απαιτείται η προγενέστερη έγκριση της οικείας ομοσπονδίας, ανεξάρτητα από το αν περιλαμβάνεται στο επίσημο αγωνιστικό πρόγραμμα της οικείας ομοσπονδίας.
Το άρθρο 27 του ν. 2725/1999, όπως ισχύει, προβλέπει ότι : «με γενικούς ή ειδικούς κανονισμούς, που ψηφίζει η γενική συνέλευση των μελών κάθε αθλητικής ομοσπονδίας του οικείου αθλήματος ή του οικείου κλάδου άθλησης, τίθενται οι κανόνες που ισχύουν για όλα τα θέματα που αφορούν την οργάνωση και τη διεξαγωγή του αθλήματος ή των αθλημάτων που υπάγονται σε αυτή, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.»
Θα αναφερθώ ειδικά στον ΣΕΓΑΣ :
Ο ΣΕΓΑΣ είναι κατά τον Νόμο, η οικεία Ομοσπονδία να διεξάγει ή να εγκρίνει Δρομικούς αγώνες που διεξάγονται εκτός σταδίου, δηλαδή αγώνες σε δημόσιο δρόμο, αγώνες υπεραποστάσεων, αγώνες σε ανώμαλο έδαφος και σε βουνό προκειμένου να τηρούνται οι απαραίτητες-ελάχιστες προδιαγραφές των Διεθνών Ομοσπονδιών, που απαιτούνται για την διεξαγωγή αυτών των διοργανώσεων. Θα αναφέρω ενδεικτικά :
- τη συνδρομή των αναγκαίων προϋποθέσεων ασφαλείας αθλουμένων και θεατών,
- τη δυνατότητα απρόσκοπτης προσέλευσης στην αθλητική εγκατάσταση και εκκένωσής της από τους θεατές και τη δυνατότητα προσπέλασης οχημάτων έκτακτης ανάγκης,
- την ύπαρξη και λειτουργία του ελάχιστου απαραίτητου ιατρικού και υγειονομικού Εξοπλισμού,
- την καταλληλότητα των περιφράξεων και των χώρων υγιεινής,
- την υποστήριξη των συμμετεχόντων (τροφοδοσία ,WC κα),
- την εγκυρότητα των διοργανώσεων,
- την ποιότητα των αγώνων,
- την Ελαχιστοποίηση της όχλησης του κοινού,
- την Προστασία των αθλητών και των Αθλουμένων (χρόνος και χρήματα για λαμβανόμενες υπηρεσίες),
- Την έκδοση επίσημου αγωνιστικού προγράμματος, το οποίο συμβάλλει στη σωστή κατανομή των διοργανώσεων ανά περιφέρεια, την αποφυγή διοργανώσεων στην ίδια πόλη στις ίδιες ή κοντινές ημερομηνίες κ.λ.π..
Ο ΣΕΓΑΣ μπορεί να φιλοξενήσει στο αγωνιστικό του καλεντάρι όλες τις αθλητικές συναντήσεις (περίπου 500 διοργανώσεις ετησίως, με 900 αγωνιστικές διαδρομές) με τον αναγκαίο όρο ότι τηρούνται οι απαραίτητες ελάχιστες προδιαγραφές των αρμοδίων Διεθνών Ομοσπονδιών. Κάθε αθλητική συνάντηση δρομικών αθλητικών δραστηριοτήτων θα πρέπει να υπάγεται αυτομάτως στο Αγωνιστικό Καλεντάρι της Ομοσπονδίας και να ακολουθεί τις ίδιες διαδικασίες που υπάρχουν για τις υπόλοιπες διοργανώσεις.
Εδώ εισάγεται ένα καθεστώς όπου θα υπάρχουν διαφορετικά μέτρα και σταθμά για τις αθλητικές συναντήσεις δρομικών αθλητικών δραστηριοτήτων.
Αυτές που η άδεια διεξαγωγής αθλητικής συνάντησης χορηγείται με βάση το ισχύον νομοκανονιστικό πλαίσιο, και αυτές που θα διοργανώνονται, κατ’ εξαίρεση, από διάφορους φορείς, που έχουν λάβει πιστοποίηση από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού χωρίς να υπάρχει έλεγχος των απαραίτητων-ελάχιστων προδιαγραφών.
Στην πραγματικότητα ανοίγει ένα παράθυρο για την διοργάνωση αθλητικών συναντήσεων δρομικών αθλητικών δραστηριοτήτων και λειτουργιών που δεν θα είναι σύμφωνες με τους κανονισμούς των αθλητικών ομοσπονδιών ή με όσα ρητά ορίζονται από τις διεθνείς ομοσπονδίες και στη συγκεκριμένη περίπτωση από τη Παγκόσμια Ομοσπονδία του Στίβου.
Ποιοι φορείς θα πιστοποιούνται από την Γεν. Γραμματεία για τη διοργάνωση δρομικών δραστηριοτήτων; Θα είναι φορείς του Δημοσίου π.χ. Περιφέρεια, Δήμος κ.α. ή Σωματεία-εταιρείες και εμπορικές επιχειρήσεις που θα πιστοποιούνται για τη διοργάνωση δρομικών δραστηριοτήτων;
Αυτά προς το παρόν, για τα υπόλοιπα θα μιλήσω αναλυτικότερα στην Ολομέλεια.
08.03.2022 - Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων –
Αίθουσα «Προέδρου Αθανασίου Κωνστ. Τσαλδάρη» (223)
Επεξεργασία και εξέταση σχ. ν. Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού
«Μέτρα αντιμετώπισης της οπαδικής βίας, ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των λεσχών φιλάθλων, αθλητικός εθελοντισμός, πνευματικός αθλητισμός, ηλεκτρονικός αθλητισμός (e-sports), εργασιακός αθλητισμός, άλλες διατάξεις για τον εκσυγχρονισμό της αθλητικής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις».
[2η Ανάγνωση]