Σας ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε!
Το κόμμα μας έχει σαφή και πάγια θέση για τις διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης των μελών Διοίκησης σε αντίστοιχους φορείς.
Θεωρούμε ότι η διαδικασία αυτή είναι στην ουσία προσχηματική, για να δίνεται επίφαση νομιμοποίησης στους κομματικούς διορισμούς της Κυβέρνησης, μέσω μιας προδιαγεγραμμένης κοινοβουλευτικής διαδικασίας.
Έτσι, για λόγους αρχής, το κόμμα μας ψηφίζει ‘Παρών’ σε αυτές τις διαδικασίες, χωρίς οποιαδήποτε ουσιαστική αξιολόγηση των προτεινομένων.
Αλλά, η σημερινή περίπτωση έχει και μία ακόμα ιδιαιτερότητα :
Στις περισσότερες περιπτώσεις Ανεξάρτητων Αρχών ή άλλων δημοσίων φορέων, υπάρχει μια – κατ’ αρχήν κοινή στόχευση : Η ενδυνάμωση του ρόλου και της λειτουργίας τους, για την όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση των στόχων τους.
Ο Ηλεκτρονικός ΕΦΚΑ, όμως, δεν έχει καμία σχέση με αυτές τις περιπτώσεις.
Εκφράσαμε τη διαφωνία μας, και την αιτιολογημένη εναντίωσή μας, στις σχετικές συζητήσεις – Και στην Ολομέλεια.
Η ηλεκτρονική Διακυβέρνηση είναι ανάξια λόγου αν δεν υπάρχει δημοκρατική διακυβέρνηση, αυτή που υπηρετεί τα συμφέροντα λαού και του τόπου.
Mε το νέο σχήμα του e-EFKA, η Κυβέρνηση έχει θέση στο στόχαστρό της τη διαχείριση των κεφαλαίων που συσσωρεύει ο ΕΦΚΑ και της περιουσίας του. Γιατί, σε αυτόν, υπάρχει σώρευση τεραστίων κεφαλαίων αλλά σημαντική ακίνητη περιουσία.
Πριν τρεις μήνες ο κ. Τσακλόγλου, Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων είπε στην Επιτροπή μας, επί λέξει, τα εξής:
«Ως προς την περιουσία του ΕΦΚΑ, θα ήθελα να πω κάτι, γιατί εδώ γίνεται μια συζήτηση λες και μιλάμε για κάποιον εθνικό θησαυρό. Κάθε χρόνο, το κράτος δίνει στον ΕΦΚΑ γύρω στα 15 με 16 δισεκατομμύρια, τα τελευταία χρόνια. Η αποτίμηση όλης της περιουσίας του ΕΦΚΑ είναι σχεδόν ό,τι είναι αυτό που δίνει το κράτος μέσα σε ένα μήνα, γύρω στο 1 με 1,5 δισεκατομμύριο.»
Επομένως, είναι – ακριβώς – προφανές ότι η περιουσία του ΕΦΚΑ είναι, πράγματι, ένας εθνικός θησαυρός, ο οποίος, μάλιστα, υπάρχει από το υστέρημα του Ελληνικού λαού!
Με εφαλτήριο τον ΕΦΚΑ, ο στόχος της Κυβέρνησης είναι η παράκαμψη της διοικητικής ιεραρχίας και η άλωση της δημόσιας διοίκησης και της δημόσιας περιουσίας.
Έχουμε πει επανειλημμένα και για τους μετακλητούς (εδώ, μάλιστα, ακόμα και σε διευθυντικές θέσεις), που θα λειτουργούν διοικητικά ανεξέλεγκτοι. Ακόμα και οι βαρύτερες πειθαρχικές ποινές, όπως η θέση σε αργία ή η οριστική απόλυση, είναι, εξ ορισμού, εντελώς αδιάφορες για αυτά τα στελεχιακά “εμφυτεύματα” από τη λεγόμενη “ελεύθερη αγορά”.
Έτσι, λοιπόν, η Κυβέρνηση ανοίγει συνειδητά την Κερκόπορτα της πελατειακής άλωσης, της ανευθυνότητας αλλά και της διαφθοράς, στα κέντρα λήψης των αποφάσεων στο Δημόσιο τομέα.
Καταλήγοντας :
Κανείς δεν έχει να περιμένει τίποτε θετικό από τον Ηλεκτρονικό ΕΦΚΑ, όπως τον σχεδιάσατε και όπως θέλετε να λειτουργήσει.
Η πάγια στάση μας στη διαδικασία του άρθρου 49 Α είναι παρών. Θυμάστε ότι υπάρχουν συγκεκριμένες περιπτώσεις που έχουμε ψηφίσει και υπέρ.
Εδώ όμως, λόγω της ιδιαιτερότητας του e-ΕΦΚΑ, αυτονόητα και υποχρεωτικά η ψήφος μας είναι, όπως και την προηγούμενη φορά, αρνητική!
Σας ευχαριστώ!
Πέμπτη, 28 Ιουλίου 2022 και ώρα 14.00΄,
Αίθουσα Γερουσίας,
συνεδρίαση της Επιτροπής Δημοσίων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφελείας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης
Ακρόαση από τα μέλη της Επιτροπής,
των προτεινομένων, κ.κ. Παναγιώτη Δουφεξή, Αλέξανδρου Βαρβέρη και Γεώργιου Γκράτζιου,
από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων,
κ. Κωνσταντίνο Χατζηδάκη, για διορισμό στις θέσεις του Διοικητή και δύο (2) Υποδιοικητών του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.), αντίστοιχα και
διατύπωση γνώμης της Επιτροπής.