Το Κοινοβουλευτικό Σύστημα δεν μπορεί να λειτουργεί στερώντας στην πράξη τη δυνατότητα των βουλευτών να συμμετέχουν στη νομοθετική διαδικασία

powered by social2s

Κύριε Πρόεδρε σας ευχαριστώ!

Το ζήτημα με την κοινοβουλευτική διαδικασία και πρακτική που εφαρμόζεται για τις τροπολογίες που καταθέτουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης είναι πολύ σοβαρό.

Πιστεύουμε ότι είναι αναγκαίο να γίνει, επιτέλους, μία ειδική συζήτηση για αναθεωρήσουμε τη λειτουργία μας σε αυτό το σημείο.

Διαφορετικά, θα ανακυκλώνουμε διαρκώς μία προβληματική κατάσταση. Το ζήτημα είναι κρίσιμο και αποτυπώνει την ποιότητα της Δημοκρατίας μας.

Το Κοινοβουλευτικό Σύστημα δεν μπορεί να λειτουργεί στερώντας στην πράξη τη δυνατότητα των βουλευτών να συμμετέχουν στη νομοθετική διαδικασία.

Από το άλλο μέρος, έχουμε – αντίθετα – την κατάχρηση της δυνατότητας της Κυβέρνησης να καταθέτει τροπολογίες.

Σε αυτό το νομοσχέδιο καταθέσατε τρεις τροπολογίες, μετά την τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής.

Εδώ υπάρχει ζήτημα κοινοβουλευτικής κανονικότητας. Ακόμα χειρότερα, ακούσαμε κατά τη διάρκεια της παρούσας Συνεδρίασης, ότι έρχονται κι άλλες !

Θέλω να αναφερθώ ειδικά στην πρόταση του κ. Λοβέρδου, την πρόταση του ΚΙΝΑΛΛ για αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης.

Πρέπει να δηλώσω τη διαφωνία μας. Αυτό θα σημαίνει την ακόμα πιο μακρόχρονη δέσμευση των ανώτερων θέσεων της ιεραρχίας, με όλες τις αρνητικές συνέπειες – και ιδίως όσον αφορά στην ανανέωση του δυναμικού στις θέσεις ευθύνης,  με προσωπικό υψηλών προσόντων.

Η ανανέωση αυτή σημαίνει πιο πρόσφορη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού στο Υπουργείο αλλά και ανανέωση της δυναμικής του.

Θέλω να αναφερθώ και στο άρθρο 324, για την ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη.

Θα πρέπει να καταθέσουμε τη θέση μας : Δεν είναι επιτρεπτές εξαιρέσεις στην αρχή μας της ίσης μεταχείρισης.

Δεν μπορεί να προβάλλεται ως δικαιολογία αποφυγής, το ότι απαιτείται χρόνος για έναν διεθνή διαγωνισμό. Αυτή είναι μία διεθνής πρακτική.

Την ακολουθούν πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων, οι Γερμανία, Ιταλία, Πορτογαλία κ.λπ.

Σήμερα είναι πραγματικά η ευκαιρία να λυθεί το πρόβλημα οριστικά και να μη διαιωνίζεται το καθεστώς προστασίας των δύο ταχυτήτων.

Αυτό αποτελεί αθέτηση της στοιχειώδους υποχρέωσης του κράτους , να εξασφαλίζει στον δημόσιο λειτουργό αξιοπρεπή διαβίωση.

Να μην ξεχνάμε ότι αυτό είναι θεμελιώδες και για τον τρόπο άσκησης των καθηκόντων του, για την ανεξαρτησία και την αμεροληψία του.

Η Κεντρική Υπηρεσία οφείλει να αναλαμβάνει την ευθύνη καταβολής των νοσηλίων. Έτσι, ο κάθε υπάλληλος εκχωρεί το δικαίωμά του έναντι του ΕΟΠΥΥ προς το Υπ. Εξωτερικών.

Αυτονόητα και είμαστε αρνητικοί στις εφαρμοζόμενες πρακτικές με τις χρηματικές διευκολύνσεις ή τον δανεισμό από το προξενικό ταμείο.

Δεν είναι σωστό ούτε ορθολογικό, να επιβάλλονται σε αυτό το – αριθμητικά ελάχιστο – προσωπικό τις πρόσθετες διαδικασίες υπόλογου για αυτές τις περιστάσεις.

Να πούμε και για το άρθρο 334 : Προβλέπεται ένας υψηλός αριθμό (50) ειδικών αποστολών.

Στην ουσία δημιουργείτε ένα παράλληλο σύστημα αδιαφανών μεταθέσεων, που μπορεί να έχει και τιμωρητική χρήση. Εμείς προτείνουμε ανώτατο όριο τις 25 ανά έτος.

Ας έρθουμε, τώρα, στις προτάσεις για τα Άρθρα 267-269, για το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο.

Πιστεύουμε ότι επιβάλλεται να καθοριστούν περιορισμένα χρονικά όρια για τις διαδικασίες. Ας μην ξεχνάμε ότι η εξέλιξη της πειθαρχικής διαδικασίας αναστέλλει τη δυνατότητα μετάθεσης και προαγωγής.

Επομένως, και για αυτόν το λόγο, δεν πρέπει αυτές οι διαδικασίες να παρατείνονται υπέρ το δέον.

Υπάρχει και το ζήτημα της μισθολογικής εξομοίωσης διπλωματικών και διοικητικών υπαλλήλων.

Πρόκειται για μια ισοπεδωτική αντιμετώπιση, που παραβλέπει τα πραγματικά δεδομένα και τη διάκριση ως προς τα προσόντα αλλά και τις υπηρεσιακές ευθύνες.

Είναι άλλο ζήτημα η επιβαλλόμενη μισθολογική μεταχείριση των διοικητικών υπαλλήλων και άλλο η αδικαιολόγητη εξομοίωση.

Μια τελευταία μόνο παρατήρηση, κ. Υπουργέ : Στην πρώτη μου ομιλία αναφέρθηκα σε κάποια τρέχοντα κρίσιμα ζητήματα της εξωτερικής μας πολιτικής, αναφερόμενη στη συνολική αντίληψη και νοοτροπία της Ελληνικής Κυβέρνησης.

Δεν νομίζω ότι υπήρχαν περιθώρια παρερμηνειών. Προφανώς και δεν υπαινίχθηκα κάν κάτι το ελάχιστο, ο,τιδήποτε θα μπορούσε να έχει σχέση με το πρόσωπο του κ. Δένδια.

Πρέπει, όμως, να διευκρινίσω κάτι : Αναφέρθηκα στην επικοινωνία σας με τον κ. Μπλίνκεν, στις 15 Φεβρουαρίου.

Αυτήν εμείς γνωρίζουμε. Κατά κάποιο τρόπο με διαψεύσατε, αναφερόμενος ειδικά σε μένα, ότι είχατε και άλλη επικοινωνία.

Δεν ξέρω αν είχατε άλλη μυστική επικοινωνία ή συνάντηση, σε αυτό το χρονικό διάστημα. Ας μας ενημερώσετε και για αυτήν. 

Δεν φαντάζομαι, βέβαια, να εννοείτε την συμμετοχή σας στο Συμβούλιο Υπουργών της Ε.Ε.,  στις  22/02/2021, όπου παρενέβη ο κος Μπλίνκεν μέσω τηλεδιάσκεψης !

Ευχαριστώ πολύ.

powered by social2s

Δύσκολα θα μάθεις τις δράσεις μας από τα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα