Ο,τιδήποτε μπορεί να αναβαθμίζει τη λειτουργία των θεσμών σε δημοκρατική κατεύθυνση, μένει έξω από την πολιτική σας!

powered by social2s

Ξεκινώντας, πριν μπω στο θέμα, πρέπει να αναφερθώ στην σημερινή κινητοποίηση, τη στάση εργασίας των υπαλλήλων της Βουλής.

Πολλοί μπορεί ακόμα να τους θεωρούν προνομιούχους υπαλλήλους αλλά έχουν πραγματικά δίκαια αιτήματα που μένουν ανικανοποίητα. Οι παλιές αποδοχές τους μειώθηκαν κατά 53% από τα μνημόνια. Υπάρχουν εργαζόμενοι εδώ με 680 ευρώ το μήνα – 800 με πτυχίο.

Η παροχολογία στα διάφορα Υπουργεία ‘καλά κρατεί’, αλλά εδώ υπάρχουν πολλοί , που, με τη σημερινή ακρίβεια, απλώς “δεν τη βγάζουν”.

Και επιτέλους πρέπει να τελειώσει και η πρακτική των διακρίσεων, του κατακερματισμού του προσωπικού, και των ανισοτήτων.

Έχουν δίκιο λοιπόν, κάτι πρέπει να γίνει.

Έχουμε σήμερα στην Ολομέλεια το τελευταίο νομοσχέδιο της Κυβέρνησης Μητσοτάκη – που είναι και το τελευταίο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών. Όχι ‘στο παραπέντε’  αλλά ‘στο και πέντε’…

Όταν πριν ένα μήνα συζητούσαμε το προηγούμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών, όλοι –  συμπεριλαμβανομένου και του κ. Υπουργού – πιστεύαμε ότι εκείνο ήταν το τελευταίο.

Φτάσαμε όμως στο σημερινό, μετά την παράταση που έδωσε στο χρόνο των εκλογών ο κ. πρωθυπουργός (σαν συμμετέχων στον αγώνα και διαιτητής ταυτόχρονα) για τους γνωστούς λόγους στενού κομματικού συμφέροντος.  Επειδή θεώρησε ότι δικαιούται  να ελπίζει πως δήθεν κάτι θα μπορέσει να διασώσει, με τις τεχνητές καθυστερήσεις,  από τις επιπτώσεις του κρατικού εγκλήματος στα Τέμπη.

Το νομοσχέδιο αυτό δεν διαφέρει από το απολύτως αναμενόμενο της κυβερνητικής νομοθέτησης,  και μάλιστα υπό τις συνθήκες της και απρόβλεπτης και εσπευσμένης – ή μάλλον βεβιασμένης – εισαγωγής του, στο ακραίο όριο της προεκλογικής περιόδου.

Μία σώρευση άσχετων μεταξύ τους διατάξεων, με βάση τις απολύτως ευκαιριακές και περιστασιακές – κυβερνητικές επιλογές. Ένα ακόμα μνημείο της νομοθετικής προχειρότητας της Κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Μόλις πριν ένα μήνα ψηφίσατε νομοσχέδιο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τα ζώα συντροφιάς. Και φέρνετε σήμερα αυτό, με 61 άρθρα, από τα οποία τα 21 αφορούν – ακριβώς – σε αυτά τα θέματα.

Έχει καταντήσει κανόνας πια : Έρχεστε συνέχεια να συμπληρώσετε προηγούμενα δικά σας ατελή νομοθετήματα ή να διορθώσετε εσφαλμένες ρυθμίσεις σας ‧ ακόμα και αμέσως μετά την ψήφισή τους και τη θέση τους σε ισχύ !

Αυτό το συνονθύλευμα διατάξεων, λοιπόν, ο κ. Υπουργός το τιτλοφόρησε σαν ‘ερανιστικό’ νομοσχέδιο. Αυτό, οπωσδήποτε, αξίζει ένα βραβείο ευφημισμού (!)

Ομολόγησε, πάντως, ότι είναι ένα νομοσχέδιο που σωρεύει διάφορες διατάξεις · ότι στην ουσία πρόκειται για ένα άθροισμα από πλήθος τροπολογιών.

Στο άρθρο 26 τροποποιείτε το άρθρο 77 του προηγούμενο νόμου σας, του ν. 5027/2023, μόλις πριν ένα μήνα, με  ΦΕΚ 2 Μαρτίου 2023. Όσοι μιλάγαμε και τότε για προχειρότητα, αντιμετωπίσαμε την εύκολη κατηγορία : ότι είμαστε, πάλι, κακοπροαίρετη αντιπολίτευση.

Μιλάμε  για τους συμβασιούχους στη ΄Βοήθεια στο Σπίτι΄. Ξέρετε ότι καλύπτουν πράγματι πάγιες και διαρκείς ανάγκες, σε μια κρίσιμη και πολύτιμη, κοινωνικά, υπηρεσία. Και μάλιστα, κυρίως, σε Δήμους με σοβαρό πρόβλημα υποστελέχωσης.

Παρεμβαίνετε, τώρα, και στη χρηματοδότηση του Προγράμματος. Μέχρι σήμερα, η χρηματοδότηση και υλοποίησή του καλύπτεται από πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Εσωτερικών. Η διαχείριση γίνεται με βάση προγραμματική σύμβαση του Υπουργού Εσωτερικών με την Ε.Ε.Τ.Α.Α.

Τώρα λέτε ότι αναδρομικά από 01.01. (κατά παρέκκλιση του άρθρου 38 του ν. 4735/2020), η χρηματοδότηση, μαζί με τη μισθολογική δαπάνη του προσωπικού, θα αποδίδεται μόνο με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών. Και το Πρόγραμμα, λοιπόν, και οι Δήμοι, και οι Εργαζόμενοι , θα είναι υπό υπουργική ομηρεία.

Εδώ ο κ. Υπουργός θεώρησε ότι είχε την ευκαιρία να παραδώσει ένα μάθημα στην “αριστερή αντιπολίτευση”, όπως είπε.

Μας είπατε ότι είναι μεγάλη, αντίφαση από τη μια να ζητάμε καθαρότητα, διαφάνεια και δίκαιες θεσμικές διαδικασίες για τις προσλήψεις και από την άλλη να ζητάμε να μη χάσουν τη δουλειά τους άνθρωποι που δουλεύουν επί πολλά χρόνια καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες στο Δημόσιο !

Άστοχη η κριτική σας κ. Υπουργέ !  Γιατί σας διαφεύγει ένας κρίσιμος παράγοντας : Ότι η Αριστερά έχει εξ ορισμού την υποχρέωση να σέβεται τη ζωή και την εργασία των ανθρώπων, τον αγώνα τους για επιβίωση.

Να σέβεται είπα – όχι να την κάνει εργαλείο χειραγώγησης της λαϊκής ψήφου. Αλήθεια! Εύκολη η κριτική για τους άλλους… Αλλά δεν ακούσαμε ούτε μισή κουβέντα αυτοκριτικής.

Για τη δική της παράταξη, που είναι Άριστη στην κομματική ιδιοτέλεια και στο πελατειακό σύστημα. Που δίνει εκτός κάθε διαδικασίας δουλειά, για να της χρωστάνε χάρη. Και ύστερα τους κρατάει ομήρους, επί χρόνια, μέχρι να “τακτοποιηθούν”, κατά το κοινώς λεγόμενο. Πρόσληψη απ’ το παράθυρο και μετά άρνηση να αναγνωρίσετε την πραγματική κατάσταση προσφοράς εργασίας. Επειδή έτσι θεωρείτε πως θα εξαγοράζετε ή θα εκβιάζετε ψήφους. Με την υποχρέωση και μετά με την προσδοκία και την αναμονή.

Χλευάζετε το αίτημα για μονιμοποίηση. Την  αγωνία του κόσμου για το μέλλον του. Την ίδια ώρα, έχετε προϊσταμένους στα Υπουργεία σας, με τους οποίους χωρίς πρόβλημα συνεργάζεστε, που μπήκαν και αυτοί με άλλο τρόπο στο Δημόσιο και ύστερα, μέσα στο κομματικό και πελατειακό σας σύστημα. Κατόπιν πήραν μετατάξεις εκτός προσόντων και ύστερα προαγωγές κ.λ.π. κλπ. Δεν μας είπατε μια κουβέντα γι’ αυτά…

Εσείς εργαλειοποιείτε με ιδιοτέλεια, δηλαδή χειρίζεστε κομματικά, την ανάγκη των ανθρώπων για δουλειά… Εμείς – η αριστερή αντιπολίτευση, όπως μας λέτε – απλά, για λόγους αρχής, σεβόμαστε και την εργασία αλλά και όλους αυτούς τους ανθρώπους – πράγμα που εσείς δεν κάνετε !

Στο άρθρο 43, τώρα : Εδώ θεσμοθετείτε ένα καθεστώς διάκρισης ανάμεσα στην προστασία του προσωπικού των συνταγματικά κατοχυρωμένων αρχών και στο λοιπό προσωπικό σε όλο το Ελληνικό Δημόσιο.  Δηλαδή, μια διαίρεση του προσωπικού του δημοσίου ανάμεσα σε υπηρεσίες  προνομιούχες και μη.

Ο Υπαλληλικός Κώδικας είναι σαφέστατος. Εσείς όμως εδώ προσθέτετε μία ακόμα διάκριση, σε αυτό το διαιρεμένο και γεμάτο ανισότητες σώμα των δημόσιων λειτουργών.

Αρχικά είχατε φέρει τη διάταξη και με την ποινική δίωξη για την παραβίαση του Απορρήτου. Μπροστά στην κραυγή την αφαιρέσατε. Και ποια αιτιολογία μας είπατε για την απόσυρση ; Ότι ήταν ούτως ή άλλως αχρείαστη, γιατί η παραβίαση μόνο από δόλο μπορεί να υπάρξει.

Τι απομένει, λοιπόν, από όλο αυτό, κ. Υπουργέ ; Μόνο ο υπερβάλλων ζήλος των εμπνευστών και συντακτών της αρχικής διάταξης. Ο ζήλος και η εμμονική αγωνία της Κυβέρνησης Μητσοτάκη , για πλήρη συγκάλυψη και συσκότιση του εγκλήματος των υποκλοπών. Δηλαδή, εντέλει, η Κυβέρνηση, εκτέθηκε και πάλι… αλλά χωρίς λόγο, όπως μας εξηγήσατε!

Εντελώς απαράδεκτο είναι αυτό που θέλετε να εισάγετε στο άρθρο 11 : Τις κεκλεισμένων των θυρών συνεδριάσεις στα Δημοτικά και Περιφερειακά Συμβούλια. Απαράδεκτο, ακόμα και αν υπάρχει απόφαση αυξημένης πλειοψηφίας του Συμβουλίου. Απαράδεκτο, γιατί αντιστρατεύεται της ουσία της δημοκρατικής Αυτοδιοίκησης.

Ζητήσαμε να αποσύρετε τη διάταξη αυτή.

Αν η εξουσία, ακόμα και στους Δήμους και στις Περιφέρειες , έχει ανάγκη από στεγανά και απόκρυψη, δεν υπάρχει απλώς κάτι σάπιο στο Βασίλειο της Δανιμαρκίας, κ. Υπουργέ – Υπάρχει προχωρημένη σήψη παντού !

Από το άλλο μέρος , στο ίδιο άρθρο :

Η συνεδρίαση των αυτοδιοικητικών συλλογικών οργάνων με τηλεδιάσκεψη είτε αμιγώς είτε μικτή/ υβριδική, φαίνεται σαν μια ευκολία. Οπωσδήποτε, όμως, αφαιρεί τη ζώσα διαδικασία.

Το είπα και στην Επιτροπή, θα το επαναλάβω: Η φυσική παρουσία είναι παράγοντας αμεσότητας. Αποτελεί μία αναγκαία δοκιμασία για την αυθεντικότητα της εκπροσώπησης αλλά και της έκφρασης γνώμης – και την άσκηση του άμεσου δημοκρατικού ελέγχου. Γι’ αυτό και είμαστε επιφυλακτικοί απέναντι σε αυτή τη ρύθμιση.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αφού υπάρχει η δυνατότητα της τηλεδιάσκεψης θα έπρεπε εξ ορισμού να αποκλείσετε, με ρητή πλέον διάταξη, τη μέθοδο των ‘διά περιφοράς’ δήθεν συνεδριάσεων.

Και επίσης, με βάση τις σημερινές τεχνικές δυνατότητες, θα έπρεπε να έχετε κάνει υποχρεωτική και τη δημοσιότητα των συνεδριάσεων, μέσω διαδικτυακής μετάδοσης.

Είναι πολύ χαρακτηριστικό αυτό: Ο,τιδήποτε μπορεί να αναβαθμίζει τη λειτουργία των θεσμών σε δημοκρατική κατεύθυνση, μένει έξω από την πολιτική σας!

Επίσης εντελώς αρνητική είναι και η διάταξη του άρθρου 45:  Εδώ μετατρέπετε το ΑΣΕΠ, τη συνταγματικά κατοχυρωμένη Αρχή Επιλογής Προσωπικού, από κυρίαρχο θεσμικό όργανο σε απλή συμμετοχή – και μάλιστα μειοψηφική – σε μια ειδική  Επιτροπή Επιλογής Προσωπικού.

Όλοι ξέρουμε ότι για το ΑΣΕΠ υπάρχει μία διαρκής προσπάθεια των κατά καιρούς κυβερνήσεων για παράκαμψη των διαδικασιών του και υπονόμευση του ρόλου του.

Σε αυτούς τους τομείς, όταν πρόκειται για υποβάθμιση και υπονόμευση των θεσμών, οι Κυβερνήσεις εξαντλούν κάθε δυνατότητα και μερικές φορές – όπως και εσείς εδώ τώρα – εντυπωσιάζουν με την πολιτική τους εφευρετικότητα. Τι καλύτερα θα ήταν αν μπορούσατε να δείχνετε τέτοια φαντασία σε θετική και δημιουργική κατεύθυνση και όχι μόνο σε τέτοιες μεθοδεύσεις!

Η παράκαμψη του ΑΣΕΠ είναι προβληματική για την ακεραιότητα και διαφάνεια του καθεστώτος των προσλήψεων στις Ανεξάρτητες Αρχές. Με την προσχηματική επίκληση της επιτάχυνσης, θεσμοθετείτε την εξαίρεση , σε βάρος της κανονικότητας.

Και όμως: ξέρετε ότι υπάρχουν διατάξεις, μέσα στο πλαίσιο του ΑΣΕΠ, που μπορούν να προσφέρουν επιτάχυνση των προσλήψεων διασφαλίζοντας και την αξιοκρατία.

Ξέρετε, επίσης, ότι ίσως το πιο σοβαρό πρόβλημα στις Ανεξάρτητες Αρχές είναι η σε απαράδεκτο βαθμό υποστελέχωσή τους. Αποτελεί απλώς μία πρόσθετη πτυχή του συνολικότερου προβλήματος στο Ελληνικό Δημόσιο – παρά τα όσα προβάλλει συστηματικά η νεοφιλελεύθερη προπαγάνδα.

Οι μνημονιακές πολιτικές οδήγησαν σε μια ακραία κατάσταση την ελληνική δημόσια διοίκηση. Όλοι θυμόμαστε και το ολέθριο αποτύπωμα του σημερινού Πρωθυπουργού, σαν Υπουργού τότε, σε αυτόν τον τομέα !

Επί της Αρχής είπαμε, κ. Υπουργέ ότι καταψηφίζουμε. Γιατί αυτή η περιστασιακή συσσώρευση τροπολογιών δεν έχει κάποια Αρχή, σαν νόμος, την οποία να μπορούμε να υπερψηφίσουμε.

Εκτός αν θεωρηθεί σαν Αρχή του νομοσχεδίου η μέθοδος της “κοπτορραπτικής” που εφαρμόζει η Κυβέρνηση στη νομοθέτησή της. Αλλά και αυτήν δεν μπορούμε να την υπερψηφίσουμε, αφού, προφανώς, την  αποδοκιμάζουμε.

Πρέπει να πω δυο λόγια για την τροπολογία, για την εκλογική και πολιτική εκπροσώπηση των εγκληματικών οργανώσεων :

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, και αυτό, της προχειρότητας σε βεβιασμένες νομοθετήσεις. Νέα τροπολογία, για να διορθώσετε την προηγούμενη ρύθμιση, με την οποία διορθώσατε άλλη παλαιότερη!

Οι πολιτικές που εκτρέφουν το νεοναζισμό, ακόμα και σαν στρεβλή αντίδραση είναι εδώ, παρούσες. Οι πολιτικές των συμφερόντων που περιφρονούν την κοινωνική βάση.

Επίσης, και οι πολιτικές που δεν αρνήθηκαν να συνδιαλέγονται με το νεοναζισμό, είναι και αυτές ζωντανές. Οι πολιτικές, που του κλείνουν το μάτι όποτε τους συμφέρει και όταν θαυμάζουν ο ένας τις περικεφαλαίες του άλλου, είναι επίσης εδώ.

Εξάλλου, είστε μαζί και δίπλα-δίπλα στις παράνομες επαναπροωθήσεις, στους φράχτες των συνόρων, στην ενίσχυση της ασυδοσίας στην καταστολή κατά των κινημάτων, κλπ.

Εμείς, το ΜέΡΑ25, δηλώσαμε από την πρώτη στιγμή πως είμαστε αντίθετοι στον ακρωτηριασμό της δημοκρατίας, στο όνομα της δήθεν προστασίας της.

Όλες αυτές οι νομοθετικές αδέξιες προσπάθειές σας είναι, απλώς, ένα ακατάλληλο φάρμακο, που ενισχύει την αρρώστια. Ενισχύουν το ανόητο αφήγημα ότι η Δημοκρατία τους φοβάται και τους κυνηγάει, ότι είναι δήθεν θύματα του συστήματος.

Το φασισμό θα τον αντιμετωπίσει ο λαός, η ζωντανή κοινωνία, με τους αγώνες της, στους δρόμους.

Όπως τότε, σας θυμίζω , την ημέρα έκδοσης της απόφασης στο Εφετείο της Αθήνας. Τότε, που εσείς, η Κυβέρνηση, δώσατε διαταγή να διαλύσει η αστυνομία την ειρηνική συγκέντρωση κάνοντας απρόκλητη χρήση άμετρης βίας, αμέσως μετά την ανακοίνωση της δικαστικής ετυμηγορίας για την εγκληματική οργάνωση ! Αμφιβάλλω αν και η ίδια η ηγεσία της Χρυσής Αυγής θα έκανε κάτι διαφορετικό.

Η μόνη λύση για την αντιμετώπιση του εγκληματικού ναζισμού, που είναι αδύνατον να κρυφτεί πίσω από έναν επίτιμο εισαγγελέα, είναι η ενίσχυση της δημοκρατίας παντού.  Όχι η υπονόμευσή της.

Θέλω να μιλήσω και για την Τροπολογία που έχει καταθέσει το Κόμμα μας, το ΜέΡΑ25 για τα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά.

Με την ψήφιση του νόμου για την Παραχώρηση των Ναυπηγείων, που παρέδωσε ‘γη και ύδωρ’ στον παραχωρησιούχο, προδιαγράφηκαν  καταστροφικές προοπτικές, για την περιοχή, για τους εργαζόμενους και για το περιβάλλον, οι οποίες ήδη και επιβεβαιώνονται.

Επισημαίνουμε ότι ο κ. Προκοπίου αποτελεί έναν από τους κύριους παίκτες στην μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου παγκοσμίως. Οι δε νομοθετήσεις σας έχουν ήδη, για χάρη του – και προφανώς κατά παραγγελία –  προβλέψει τη δυνατότητά του για οποιαδήποτε δραστηριότητα, όπως και «εγκαταστάσεις παραγωγής, αποθήκευσης και μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου». Και ένα πλήθος από ευρύτατες προβλέψεις, στα άρθρα 6 έως και 13.

Αυτό που γίνεται πια φανερό είναι ότι σε συνδυασμό με την εκποίηση του Ναυπηγείου Ελευσίνας, το σχέδιο είναι να δημιουργηθεί, σε αγαστή συνεργασία, ένα λιμενικό ενεργειακό και στρατιωτικό δίκτυο κατά μήκος της χώρας, εμφανές ή αφανές (Σούδα – Σύρος – Ελευσίνα -  Σκαραμαγκάς - Αλεξανδρούπολη).

Εν τω μεταξύ, ήδη από τον Γενάρη του 2023 έχουν καταγγελθεί οι συμβάσεις εργασίας του προσωπικού, για να παραδοθούν τα Ναυπηγεία «καθαρά από βάρη εργαζομένων». Οι απολυμένοι πλέον εργαζόμενοι, στους οποίους οφείλονται δεδουλευμένα ετών, βρίσκονται σε απόλυτη ανασφάλεια.

Επειδή τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πρέπει να λειτουργήσουν υπέρ της κοινωνικής μας οικονομίας και της Εθνικής Οικονομίας.

Για αυτό το λόγο , το δημόσιο συμφέρον απαιτεί την κατάργηση των άρθρων 5 έως και 21 του ν. 4929 /2022 , για την  ουσιαστική ανάκληση / ακύρωση της συγκεκριμένης Σύμβασης Παραχώρησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.   Καλούμε όλα τα κόμματα να στηρίξουν αυτήν την τροπολογία.

Για τον Κανονισμό της Επιτροπής Ελέγχου :  Εμείς κ. Πρόεδρε τον καταψηφίζουμε. Είναι προφανώς προβληματική, για εμάς, η προβλεπόμενη σύνθεση της Επιτροπής.

 Αποτελείται από 13 μέλη, από τα οποία τα δύο είναι  δύο βουλευτές : ένας από το μεγαλύτερο κόμμα που μετέχει στην Κυβέρνηση και ένας από το μεγαλύτερο κόμμα που δεν μετέχει στην Κυβέρνηση. Είμαστε λοιπόν εναντίον αυτής της πρακτικής του Προκρούστη στη δημοκρατική εκπροσώπηση. Θεωρούμε ότι, για λόγους Αρχής, θα έπρεπε να μετέχουν σε αυτήν εκπρόσωποι από όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα.

Και για να το πω πιο παραστατικά : Εάν έπρεπε να μετέχουν εκπρόσωποι μόνο δύο κομμάτων, αυτοί θα έπρεπε να είναι από τα δύο μικρότερα κόμματα της Βουλής, που δεν μετέχουν, κιόλας στην Κυβέρνηση.

Γιατί το πιο σημαντικό αντικείμενο του έργου της Επιτροπής αφορά στην έρευνα και διαπίστωση αδικαιολόγητων – ή ‘αδιευκρίνιστων’ κατά την τελευταία έκφραση – περιουσιακών στοιχείων , που μπορεί να συνδέονται με τη νομή της εξουσίας και τη διαπλοκή.

Σε αυτά τα θέματα πρέπει να υπάρχει πλήρης θεσμική αξιοπιστία και ουσιαστικός έλεγχος –  Κανένα περιθώριο για συνεννοήσεις συμψηφισμών και αμοιβαίας ανοχής.

Σας Ευχαριστώ.

.................................................................................................................................................................................................................................................................................................

11.04.3023 …. Ολομέλεια ….. ώρα 10.30’ π.μ.

να  Υπουργείου Εσωτερικών «Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού - Διατάξεις για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα – Λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες επείγουσες διατάξεις».

powered by social2s

Δύσκολα θα μάθεις τις δράσεις μας από τα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα