Ευχαριστώ τους εκπροσώπους των φορέων.
Θα ήθελα να ρωτήσω την ένωση των διευθυντών δημόσιων ΙΕΚ, γιατί είναι σημαντικό ο διευθυντής ιδιωτικού και δημόσιου χαρακτήρα, να είναι εκπαιδευτικός; Δεύτερον, τι επιπτώσεις θα έχει η δυνατότητα που δίνει το σχέδιο νόμου για τοποθέτηση διευθυντών μη εκπαιδευτικών;
Τον εκπρόσωπο της πανελλήνιας ομοσπονδίας συλλόγων Υπουργείου Παιδείας, τον οποίο άκουσα με πολύ μεγάλη προσοχή, θα ήθελα να ρωτήσω ποια είναι η άποψή του για τις ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου για τα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια και πόσοι συμμετείχαν, αν ξέρει, στις ηλεκτρονικές εκλογές για την ανάδειξη των υπηρεσιακών συμβουλίων, σε σχέση με το παρελθόν.
Τον εκπρόσωπο της ΟΛΜΕ, ο οποίος σημείωσε ότι δεν έχει γίνει καθόλου διάλογος και αυτό για μας είναι πάρα πολύ σημαντικό, θα ήθελα να ρωτήσω πώς αποτιμά την ένταξη της κολύμβησης στο πρόγραμμα της εκπαίδευσης και πώς αυτό μπορεί να υλοποιηθεί, με δεδομένη τη δυσκολία, παραδείγματος χάρη στις υποδομές, όπως γνωρίζουμε οι περισσότεροι που ασχολούμαστε με τον αθλητισμό ή στη μετακίνηση των παιδιών από τη σχολική μονάδα στις αθλητικές εγκαταστάσεις.
Ποια είναι η άποψή σας, για τις ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου για τα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια και πόσοι συμμετείχαν στις ηλεκτρονικές εκλογές για την ανάδειξη των υπηρεσιακών συμβουλίων, σε σχέση με το παρελθόν; Θα ήθελα να σας πω, ότι στην ομιλία μου στην Επιτροπή, έκανα λόγο για κατακερματισμό της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης. Αν θεωρεί, ότι ήμουν ακριβής και ποια είναι η άποψή του για το ζήτημα αυτό.
Πώς αποτιμάται στα πρότυπα ΕΠΑΛ, πρώτον τον απόλυτο έλεγχο των προγραμμάτων σπουδών και των ειδικοτήτων από τους εκπροσώπους της τοπικής αγοράς.
Δεύτερον, τη σκληρή αξιολόγηση μονάδων και εκπαιδευτικών. Τρίτον, την εξάωρη μη αμειβόμενη πρακτική άσκηση ανηλίκων σε χώρους εργασίας. Συνάδουν αυτές οι ρυθμίσεις με το χαρακτήρα του λυκείου; Πώς αποτιμά δε, την ίδρυση επαγγελματικών σχολών κατάρτισης για 15χρονους μαθητές. Εάν είναι σε σωστό χρονικό σημείο αυτή η κατάρτιση ή είναι πρόωρη. Εάν είναι η κατάρτιση σχολικού επιπέδου ή μόνο ανήλικη μαθητεία και εργασία, με σκληρούς όρους, πώς το βλέπουν.
Προβλέπετε με βάση την εμπειρία σας, ότι θα ικανοποιήσει τις ανάγκες της νεολαίας και της κοινωνίας, όλη αυτή η ρύθμιση και τι επιπτώσεις θα έχει αυτή η μεταγυμνασιακή κατάρτιση; Με ποιο τρόπο θα μπορούσε να έχει και σχολικό χαρακτήρα η τεχνική εκπαίδευση; Να μας εξηγήσει την πρότασή τους, για την γενίκευση της ΝΑΕ. Αν μπορεί να έχει αποτέλεσμα η τεχνική εκπαίδευση, όταν είναι δομημένη πάνω στη λογική της χαμηλής ταχύρρυθμης, ακόμα και εξ αποστάσεως, κατάρτισης χωρίς δυνατότητα παραπέρα εκπαιδευτικής και επαγγελματικής εξέλιξης. Πώς τοποθετήστε στις ρυθμίσεις, σύμφωνα με τις οποίες επαγγελματικά εκπαιδευτήρια θα μπορούν να ιδρύουν και ιδιωτικοί οργανισμοί και εργοδοτικοί φορείς. Εάν είναι θετικό, ότι στις επαγγελματικές σχολές θα διδάσκουν εκπαιδευτές και όχι εκπαιδευτικοί, ενώ διευθυντές θα μπορούν να γίνονται όχι μόνο εκπαιδευτικοί, αλλά και διοικητικοί υπάλληλοι.
Ποια είναι η άποψή σας, για τον ορισμό διευθυντών όχι απαραίτητα εκπαιδευτικών, που θα επιλέγονται από τριμελείς επιτροπές. Δεύτερον, την άσκηση του διδακτικού έργου από εκπαιδευτές, ακόμα και από στελέχη επιχειρήσεων και όχι εκπαιδευτικούς. Εάν μπορείτε να μας διαφωτίσετε για τις διαδικασίες και τα κριτήρια πρόσληψης και αμοιβής τους. Πώς σχολιάζετε το σχεδιασμό για τα περιεχόμενα, τους εκπαιδευτικούς, τους τομείς και τις ειδικότητες της ΕΕΚ από κεντρικά και περιφερειακά κέντρα και συμβούλια, όπου δεν υπάρχει εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών ή των ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ ή της ΟΛΠΕΕ;!
Τι επιπτώσεις θα έχει η θεσμοθέτηση κατατακτηρίων εξετάσεων για τα ΑΕΙ και τα ΙΕΚ με ποσοστό εισαγομένων; Πώς αξιολογείτε την παραχώρηση μέρους της πιστοποίησης προσόντων σε ιδιωτικούς φορείς αντί του δημοσίου οργανισμού, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αξιοπιστία του συστήματος; Ποιες επιπτώσεις θα έχει στη λειτουργία της Σιβιτανιδείου Σχολής, επειδή αναφέρθηκε προηγουμένως στο άρθρο 110 του σχεδίου νόμου για τη νέα σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου της Σχολής; Γιατί είναι σημαντικό ο Διευθυντής του ΙΕΚ, ιδιωτικού και δημόσιου χαρακτήρα, να είναι εκπαιδευτικός; Τι επιπτώσεις θα έχει η δυνατότητα που δίνει το σχέδιο νόμου για τοποθέτηση διευθυντών ΙΕΚ μη εκπαιδευτικών; Ποια είναι η άποψή σας για τις ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου για τα Υπηρεσιακά και Πειθαρχικά Συμβούλια;
Πόσοι συμμετείχαν στις ηλεκτρονικές εκλογές για την ανάδειξη των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, όπως ρώτησα προηγουμένως και τον συνάδελφό του; Προς τη ΓΣΕΕ, που δεν είναι παρούσα, κύριε Πρόεδρε, αλλά ελπίζω κάποιος να τους το μεταφέρει, πώς βλέπουν τη συμμετοχή των εργοδοτικών οργανώσεων στην οργάνωση του εκπαιδευτικού προγράμματος της τεχνικής εκπαίδευσης; Στον κ. Βαρδακαστάνη, δεν ξέρω εάν είναι ο ίδιος ή κάποιος άλλος, εάν είναι ικανοποιημένοι όταν στο σχέδιο νόμου δεν υπάρχει ορισμός ούτε για τη δια βίου μάθηση ούτε για σπουδαία εκπαιδευτικά ζητήματα όπως είναι η μη τυπική μάθηση;
Εάν είναι ικανοποιημένοι από τις ευκαιρίες που έχει η δια βίου μάθηση και το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στο σύστημα της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης που συζητάμε κι εάν υπάρχουν άλλες προσεγγίσεις για επανεντασσόμενους, κρατούμενους, ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες, ΑμεΑ; Πώς θα μπορούσαν οι προσεγγίσεις αυτές να ενταχθούν στο υπό ψήφιση σχέδιο νόμου; Στο Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης Οφειλών και λυπάμαι που δεν είναι εδώ και το Δίκτυο Μαρτυρικών Πόλεων - εμείς φυσικά δεν ήμασταν στο Κοινοβούλιο εκείνη την εποχή κι έτσι σήμερα μαθαίνω την όλη διαδικασία - θα ήθελα να κάνω 2 – 3 ερωτήσεις στον κ. Συγγελάκη. Έχετε χαρακτηρίσει σε ομιλία σας το Ελληνογερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας «μέσο εκμαυλισμού και προπαγάνδας του γερμανικού κράτους». Γιατί το κάνατε αυτό; Πώς κρίνετε τις πρόσφατες προσπάθειες χειρισμού της ιστορικής μνήμης, όπως το «Μνήμες κατοχής»;
Ποιοι χρηματοδοτούν αυτές τις προσπάθειες και ποιοι τις υλοποιούν; Είστε ικανοποιημένοι από την πορεία της διεκδίκησης, μετά την ομόφωνη απόφαση της Βουλής την άνοιξη του 2019, των κατοχικών δανείων και αποζημιώσεων;
Ευχαριστώ πολύ.