Το ίδιο το ΑΣΕΠ και μπορεί και πρέπει να παρεμβαίνει συχνότερα και με μεγαλύτερη ένταση. Δεν αρκεί μόνο ο εντοπισμός των προβλημάτων στις ετήσιες εκθέσεις.

powered by social2s

Σας ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε!

Καλωσορίζουμε και εμείς τον Πρόεδρο του ΑΣΕΠ!

Θα αναγκαστώ να επισημάνω και πάλι το γνωστό πρόβλημα στη λειτουργία της Επιτροπής μας : Εξετάζουμε τις εκθέσεις πεπραγμένων με μεγάλη καθυστέρηση.

Όταν η διαδικασία αφορά πεπραγμένα με καθυστέρηση ενός έτους ή όταν συνεδριάζουμε για πεπραγμένα δύο ετών, όπως σήμερα, τότε η διαδικασία χάνει την αμεσότητα και την αποτελεσματικότητά της. Επομένως, δεν εξυπηρετεί ουσιαστικά  το σκοπό της.

Είναι δεδομένο ότι η πανδημία δημιουργεί δυσκολίες. Όμως, αυτή η ανεπίτρεπτη κατάσταση καταλήγει να αποτελεί τον κανόνα στην Επιτροπή μας.

Μάλιστα, για το ΑΣΕΠ, και την προηγούμενη φορά, το Δεκέμβριο του 2019 (πριν τον covid) εξετάσαμε, και πάλι, δύο ετήσιες εκθέσεις.

Εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει να αντιμετωπισθεί αυτό το ζήτημα, που αποτελεί, πλέον, εγγενή παθογένεια της Επιτροπής μας.

Ο νομοθέτης, προφανώς, ήθελε και αμεσότητα στην παρακολούθηση των πεπραγμένων και επικαιρότητα, δηλαδή αποτελεσματικότητα, στις  όποιες διορθωτικές κινήσεις.

Πιστεύουμε, ότι, στην πραγματικότητα,  και οι ίδιες οι αρχές θα πρέπει να επιδιώκουν την έγκαιρη συζήτηση των πεπραγμένων τους, για να διευκολύνεται το έργο και η αποτελεσματικότητά τους.

Επαναλαμβάνω : Οι εκθέσεις πεπραγμένων πρέπει να δημοσιοποιούνται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους και να συζητούνται στην Επιτροπή μας το συντομότερο δυνατό !

Ερχόμαστε στο συγκεκριμένο :

Και στην προηγούμενη συνεδρίαση, πριν από 25 μήνες, είχαμε σταθεί σε συγκεκριμένα προβλήματα, όπως οι καθυστερήσεις και η ειδική μοριοδότηση. Και ο ίδιος, ο Πρόεδρος του ΑΣΕΠ, είχατε αναφερθεί σε αυτά.

Σε σχέση με την ειδική μοριοδότηση, προκαλούν ανησυχία τόσο ο διαρκώς αυξανόμενος αριθμός υπαλλήλων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, όσο και η εφευρετικότητα των φορέων στην εύρεση νέων τρόπων μοριοδότησης. Το εντοπίζετε και εσείς στις εκθέσεις σας.

Θα ήταν χρήσιμο ν’ ακούσουμε σήμερα τις  αντίστοιχες προτάσεις σας.

Με αυτή την αφορμή, πρέπει να προσθέσω και κάτι άλλο : Το ίδιο το Συμβούλιο και μπορεί και πρέπει να παρεμβαίνει συχνότερα και με μεγαλύτερη ένταση για τέτοια ζητήματα.

Δεν αρκεί μόνο η αναφορά και ο εντοπισμός τους στις ετήσιες εκθέσεις, όπως,  ενδεικτικά, στο κεφάλαιο Σχολιασμός και Προτάσεις.

Εάν πρόκειται για «διακριτικότητα», αυτή απλώς ενισχύει προβληματικές κυβερνητικές ή διοικητικές πρακτικές, που επαναφέρουν τις πελατειακές πρακτικές “από την πίσω πόρτα”.

Εσείς, το ΑΣΕΠ, έχετε και το απαιτούμενο κύρος και την κοινωνική αποδοχή, ώστε τέτοια ζητήματα να τα αναδεικνύετε προωθώντας την άμεση αντιμετώπισή τους – και όχι απλά να τα μνημονεύετε.

Θα ήταν , επίσης, χρήσιμες οι απόψεις σας για ένα ειδικό θέμα, που έχει σημαντικές προεκτάσεις :

Αναφέρομαι στην προκήρυξη για Πρόεδρο και Αντιπροέδρους στην Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων, την οποία εκδίδετε εσείς, αλλά και στην ορθή της επανάληψη. Διαβάζουμε, στο σημείο 7 του προοιμίου, ότι γίνεται αναφορά σε έγγραφα του Υπουργείου Οικονομικών.

Όμως, η εγκύκλιος για την επιλογή διοικήσεων στο δημόσιο τομέα προβλέπει ρητά ότι τη διαδικασία εκκινεί ο φορέας, δηλαδή εδώ η ΕΛΤΕ, χωρίς καμία εμπλοκή τρίτου. Ο φορέας περιγράφει τα προσόντα για τη θέση με βάση το νομικό πλαίσιο που τον διέπει.

Επιπλέον, διαβάσαμε σε δημοσιεύματα ότι «το ΑΣΕΠ επιχείρησε λάθρα να αναγράψει ότι συμφωνεί η Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης στα προσόντα που είχε καθορίσει για τις θέσεις αλλά όταν εκδηλώθηκε αντίδραση στην προκήρυξη περιέλαβε τα … μέιλ από το ΥΠΟΙΚ».

Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που το ΥΠΟΙΚ παρεμβαίνει άκομψα, θα έλεγα, στην ΕΛΤΕ.

Διορθώστε με, αν υπάρχει διάψευση σε δημοσίευμα που έλεγε ότι : αμέσως μετά την κυβερνητική αλλαγή του 2019 ο τότε Πρόεδρος κ. Παπαδέας δέχτηκε τηλεφώνημα από τον Υπουργό Οικονομικών, που του ζήτησε να παραιτηθεί, χωρίς, βέβαια, να έχει από το νόμο τέτοιο δικαίωμα.

Θα θέλαμε, επίσης, να ακούσουμε τις απόψεις του ΑΣΕΠ για το ζήτημα που προέκυψε μετά τις συγχωνεύσεις των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια. Υπήρξαν προβλήματα με προκηρύξεις ειδικοτήτων που αναφέρονταν ως ΤΕ και όχι ως ΠΕ, όπως θα έπρεπε. Έτσι αποκλείονταν από το Δημόσιο οι απόφοιτοι αυτών των πανεπιστημιακών σχολών, αφού οι ειδικότητές τους προκηρύσσονταν μόνο για Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

Ακόμα: μετά τις περυσινές αλλαγές στο προσοντολόγιο, οι φορείς του Δημοσίου έλαβαν δίμηνη προθεσμία για την αντιστοίχιση των κλάδων και των ειδικοτήτων, και συγκρότησαν σχετικές επιτροπές.   Έχετε κάποιες παρατηρήσεις για αυτές τις διαδικασίες;

Τέλος, έχετε εξετάσει το ενδεχόμενο, τηρώντας πάντα το πλαίσιο προστασίας των προσωπικών δεδομένων, να δημιουργηθεί μία ηλεκτρονική πλατφόρμα, όπου οι υποψήφιοι για τις υψηλότερες θέσεις της Διοίκησης θα μπορούσαν να επικαιροποιούν την κατάστασή τους, χωρίς να απαιτείται για κάθε προκήρυξη η εκ νέου συλλογή και υποβολή όλων των εγγράφων που τους αφορούν ;

Σας ευχαριστώ!

Τετάρτη, 19 Ιανουαρίου 2022 και ώρα 10.00΄
(Αίθουσα Γερουσίας),
συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας
Συζήτηση επί των Εκθέσεων Πεπραγμένων, ετών 2019 και 2020,
του Ανώτατου  Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) και ακρόαση του Προέδρου του, κ. Αθανασίου Παπαϊωάννου.

powered by social2s

Δύσκολα θα μάθεις τις δράσεις μας από τα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα