Κατά κανόνα η στάση του Κόμματός μας ως προς τους προτεινόμενους από τους Υπουργούς, για τις διάφορες θέσεις, είναι να ψηφίζουμε ‘Παρών’.
Επιμένουμε στον προσχηματικό χαρακτήρα των συγκεκριμένων διαδικασιών, που αποσκοπούν στην επίφαση νομιμοποίησης προειλημμένων αποφάσεων, και μάλιστα βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων.
Η στάση μας ενέχει και τη συνειδητή αποχή από την αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων και των βιογραφικών, που – πολλές φορές – είναι, ομολογουμένως, πολύ καλά.
Υπήρξαν, πράγματι, περιπτώσεις που βρεθήκαμε μπροστά σε εξαιρετικά παραδείγματα επιστημονικών και επαγγελματικών σταδιοδρομιών, από τον ιδιωτικό τομέα, από τη Διοίκηση, αλλά και από τη Δικαιοσύνη.
Φοβάμαι ότι σήμερα δεν έχουμε να κάνουμε με κάτι παρόμοιο. Γι΄ αυτό και η ψήφος μας θα είναι, αυτονόητα και υποχρεωτικά, διαφοροποιημένη. Εδώ, κ. Υπουργέ, μας εξαναγκάζετε σε ένα ηχηρό ‘Όχι’.
Αναφερθήκατε προηγουμένως στο γεγονός ότι υπάρχει αυτήν την στιγμή ένα 44% καθυστερημένων αιτήσεων για συντάξεις. Επειδή υπήρξατε ευρωβουλευτής νομίζω ότι θα έπρεπε να μελετήσετε την μέθοδο που χρησιμοποιούν και αποδίδεται η βουλευτική αποζημίωση, ως σύνταξη στο Ευρωκοινοβούλιο, αμέσως μετά την λήξη της θητείας και την συμπλήρωση των απαιτούμενων ετών.
Εκείνο που θέλω να τονίσω είναι ότι καλό είναι κάποια στιγμή να καταλάβουμε όλοι ότι οι συνταξιούχοι πρέπει ακριβώς επειδή αποδίδουν τα όσα πρέπει στο ελληνικό δημόσιο μέσω των εισφορών τους εξαιτίας της εργασίας που κάνουν να απολαμβάνουν την σύνταξη τους όταν πρέπει και όχι μετά θάνατον.
Τώρα θα κάνω μερικά όχι ευχάριστα σχόλια για να στηρίζω το όχι μας
Στα προηγούμενα επεισόδια είδαμε το ξεπούλημα της Ολυμπιακής που κατέληξε στη δημιουργία του ιδιωτικού αεροπορικού μονοπωλίου στην Ελλάδα και σωρεία νέων στην ηλικία συνταξιούχων με άγνωστο κόστος για το ελληνικό δημόσιο, το οποίο δεν το έχουμε μάθει φυσικά ποτέ.
Είδαμε και την πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ σε μια εταιρεία με κατάμαυρη ιστορία, από την Αγγλία ως την Αυστραλία. Πώληση που έγινε σε μια εποχή που η υπόλοιπη Ευρώπη επέστρεφε την κοινή ωφέλεια στο Δημόσιο!
Στο τωρινό επεισόδιο παρακολουθούμε την αντίστοιχη κυβερνητική τακτική άλωσης στον ΕΦΚΑ. Ο κύριος στόχος είναι η διαχείριση και εκμετάλλευση των κεφαλαίων και της όλης περιουσίας του ΕΦΚΑ.
Γιατί, σε αυτόν υπάρχει και η σώρευση τεραστίων κεφαλαίων αλλά και η σημαντική ακίνητη περιουσία του. Εκεί στοχεύουν και οι διατάξεις που ψηφίσατε για τη σύσταση της Εταιρείας Διαχείρισης της Ακίνητης Περιουσίας του.
Εξάλλου, ακριβώς για να αποτρέψετε τις εσωτερικές αντιδράσεις στον αντικοινωνικό κυβερνητικό σχεδιασμό, θεσπίσατε και τη Μονάδα Εσωτερικών Ερευνών!
Και έρχεστε σήμερα να προτείνετε τον επικεφαλής για το αστυνομοκρατούμενο πλαίσιο που θεσπίσατε.
Ένα πρόσωπο με γνωστή προϊστορία, από την εποχή που υπηρετούσε στον εισαγγελικό κλάδο.
Γνωστός, για παράδειγμα, από την Υπόθεση Siemens, όπου ασκήθηκε και πειθαρχική δίωξη από την τότε εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, για τη μη μετάφραση του βουλεύματος σε δύο γλώσσες (γερμανικά και γαλλικά). Ο επιεικώς «άστοχος» αυτός χειρισμός είχε σαν συνέπεια την επ' αόριστον αναβολή της δίκης. Θυμίζω ότι τότε τέθηκαν, μαζί του, υπό έλεγχο και ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών, Ισίδωρος Ντογιάκος, και η αντιεισαγγελέας Εφετών, Αθηνά Θεοδωροπούλου.
Θυμόμαστε και μία ακόμα χαρακτηριστική λεπτομέρεια : Πριν την πειθαρχική δίωξη, υπήρξε αίτημα ενός από τους αλλοδαπούς κατηγορουμένους, προς την αντιεισαγγελέα, να του χορηγηθεί το βούλευμα, επίσημα, μεταφρασμένο στη μητρική του γλώσσα. Έλαβε έγγραφη απάντηση από την αντιεισαγγελέα, με τη συνυπογραφή και του σημερινού προτεινόμενου, ότι δεν είναι απαραίτητη η επίδοση της μετάφρασης.
Τον ίδιο, τον συναντήσαμε και το φθινόπωρο του 2017 στην Αίθουσα 100Α στον 4ο όροφο της οδού Λουκάρεως, στο 5μελές Εφετείο Αναστολών. Τότε, είχε εξαντλήσει κάθε αυστηρότητα από την εισαγγελική έδρα, προτείνοντας, με “κυνική” – θα έλεγα – αιτιολόγηση, την απόρριψη της αποφυλάκισης της Ηριάννας και του Περικλή. Όλη η Ελλάδα γνωρίζει σε ποια υπόθεση αναφέρομαι, ποια είναι η Ηριάννα και ποιος είναι ο Περικλής. Οι δύο νέοι άνθρωποι που τελικά πανηγυρικά – και ομόφωνα – αθωώθηκαν. Αποζημιώθηκαν, κιόλας, για την άδικη φυλάκισή τους και στιγματίστηκε το μέλλον τους.
Πιθανόν αυτά τα δύο στιγμιότυπα της προσφοράς του προτεινόμενου από τη θέση του Εισαγγελέα, να είναι αρκετά για να δικαιολογήσουν, ακόμα και σαν αναμενόμενη, τη σημερινή πρόταση για την επιλογή του στη συγκεκριμένη υψηλή θέση. Αν δεν κάνω λάθος, είναι θέση που αποτιμάται σε προκλητικές μηνιαίες αποδοχές, στο ύψος των 8.134,56 Ευρώ. Και από όσο θυμάμαι, κύριε Υπουργέ, αυτό δεν το διαψεύσατε κατά τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου.
Κύριε Υπουργέ, λυπάμαι πραγματικά, γιατί και με αυτή την επιλογή προσθέτετε στην ιστορία σας ένα ακόμα «μνημείο μάλλον κακών παρά αγαθών», για να θυμηθούμε λίγο και τον Επιτάφιο του Θουκυδίδη .
Και κάτι τελευταίο κ. Υπουργέ : Τα πράγματα δεν αλλάζουν πολύ εάν δεν πρόκειται για δική σας προσωπική επιλογή αλλά σας επιβλήθηκε. Υπάρχουν φορές που αξίζει να παίρνουμε το βάρος μιας άρνησης ! Σας το λέω και από προσωπική πείρα.
Σας ευχαριστώ!
Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2022 και ώρα 10.00΄,
στην Αίθουσα Γερουσίας,
Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας
Ακρόαση από τα μέλη της Επιτροπής,
κατά τα άρθρα 43Α του Κανονισμού της Βουλής και
7 παρ.2 του ν.4892/2022, όπως ισχύουν,
του προτεινομένου, κ. Γεωργίου Γεράκη,
από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων,
κ. Κωνσταντίνο Χατζηδάκη, για διορισμό στη θέση του επικεφαλής της Μονάδας Εσωτερικών Ερευνών στον
Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) και διατύπωση γνώμης της Επιτροπής.