Τα τελευταία χρόνια, ενισχύονται διαρκώς οι ολιγοπωλιακές πρακτικές

powered by social2s

Καλωσορίζουμε και εμείς την κα Πρόεδρο.

Επειδή δεν είχαμε νωρίτερα την ευκαιρία, θα πούμε, έστω σήμερα, τα Συγχαρητήρια για την ομόφωνη εκλογή σας στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Αρχής Κινητών Αξιών και Αγορών, με θητεία που λήγει τον Ιούνιο του 2023.

Τα τελευταία χρόνια, ενισχύονται διαρκώς οι ολιγοπωλιακές πρακτικές, με όλες τις σοβαρές αρνητικές συνέπειες  για τα θύματά τους – δηλαδή, και τις μικρότερες επιχειρήσεις και τους απλούς καταναλωτές. 

Σε αυτές τις εξελίξεις είχαν πρόσθετη καταλυτική επίδραση και άλλοι κρίσιμοι παράγοντες όπως : (i) τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας, (ii) οι κυρώσεις για τον πόλεμο στην Ουκρανία και (iii) οι ήδη και πριν τον πόλεμο υψηλές τιμές ενέργειας, που έχουν πλέον εκτοξευθεί.

Για το αίσχος του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, είχαμε εκφράσει εγκαίρως την άποψή μας, όπως και την πλήρη αντίθεσή μας.

Πέρα από συγκεκριμένες προτάσεις για τον τομέα της ενέργειας, είχαμε ζητήσει από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς την επιβολή κυρώσεων και προστίμων, για τη αντιμετώπιση των πρακτικών καρτέλ. 

Ενδεικτικά θα αναφέρω :  Στα σούπερ μάρκετ, όπου υπάρχει, αναμφισβήτητα, ένα διαρκές άνοιγμα της ψαλίδας των τιμών, σε σχέση με εκείνες των προμηθευτών τους. 

Στο σημείο αυτό, είναι εντυπωσιακή η κυβερνητική απραξία, για να ανακουφιστούν οι καταναλωτές από τη διαρκή και ανεξέλεγκτη επιβάρυνση. 

Ορόσημο στις ιστορικές εξελίξεις αποτέλεσε το αλήστου μνήμης, διαβόητο και βεβαιωμένο, σκάνδαλο του Χρηματιστηρίου. 

Πέρα από την καθαρή μεταφορά πλούτου από τους πολλούς στους λίγους, επέφερε και την πλήρη στρέβλωση του ανταγωνισμού, υπέρ των ισχυρών. 

Φαντάζομαι ότι θα έχετε, κα Πρόεδρε, τα δικά σας συμπεράσματα, ως προς το συγκεκριμένο σκάνδαλο, όπως και για το πρόσφατο σκάνδαλο της Wirecard στη Γερμανία.  

Εξάλλου, και η ίδια η Ευρωπαϊκή Αρχή Κινητών Αξιών και Αγορών είχε εντοπίσει ελλείψεις της γερμανικής εποπτείας στη χρηματοοικονομική πληροφόρηση για τη συγκεκριμένη εταιρεία. 

Αυτές είναι υποθέσεις που αναδεικνύουν και τη σημασία και το ρόλο της πολιτικής προστασίας, της κάλυψης, δηλαδή, και της συνέργειας  από το πολιτικό προσωπικό.

Μπορεί να υπάρχουν νομικές αντιπαραθέσεις σε τέτοιους είδους υποθέσεις, αλλά αυτό που έχει σημασία, τελικά, από πολιτική άποψη, είναι το ίδιο το αποτέλεσμα. Και κάτι ακόμα : Εμπεδώνεται πλέον η συνείδηση ότι σε όλες αυτές τις περιπτώσεις υπήρχε πολιτική κάλυψη και προστασία!

Θα έχει πραγματικά ενδιαφέρον, ν’ ακούσουμε τις αντίστοιχες προτάσεις σας, για την ουσιαστική προστασία του απλού πολίτη, όπως και του πραγματικού ελεύθερου ανταγωνισμού. 

Επιπλέον πέρα από τα οικονομικά μεγέθη, οι ισχυροί κατέχουν ένα ακόμα όπλο, που ανατρέπει κάθε ισορροπία. Και αυτό είναι η πληροφορία.

Έχετε κάποιες προτάσεις για να εξισορροπηθεί αυτό το χάσμα;

Επίσης, πιστεύουμε ότι χρειάζεται μία πληρέστερη ενημέρωση – και διευκρινίσεις – για την Υπόθεση Ελλάκτωρ. Μια υπόθεση, που αφορά κυρίως στο δανεισμό δύο εταιρειών από την Ολλανδική Ρέγκεμποργκ. Διαβάζουμε ότι ήδη ερευνάται από την Επιτροπή σας.

Θα επαναλάβω μια ερώτηση που είχα κάνει και στην προηγούμενη συνεδρίαση, η οποία έμεινε, δυστυχώς, αναπάντητη: 

«Δεν μπόρεσα να βρω αναφορά για τον αριθμό και τα καθήκοντα του προσωπικού που υπηρετεί (στην Επιτροπή). Από το άλλο μέρος, τονίζεται ότι υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού. Μπορείτε συνοπτικά να τις προσδιορίσετε αυτές, ως προς τον αριθμό και τα καθήκοντα ή ως προς τις οργανικές θέσεις που πρέπει να υπάρχουν;»

Εντωμεταξύ, ούτε από την ιστοσελίδα ούτε από τις εκθέσεις που λάβαμε παρέχεται κάποια σχετική εικόνα.

Ελπίζω ότι σήμερα, επιτέλους, θα υπάρξουν απαντήσεις. 

Είναι, επίσης, απαραίτητο να μας δώσετε και κάποια επαρκή στοιχεία : Ποια είναι η αριθμητική εξέλιξη του προσωπικού σας, τα τελευταία πέντε χρόνια, ανά κατηγορία εκπαίδευσης;

Σήμερα είναι, επίσης, μια ευκαιρία, να ακούσουμε και κάποια εξήγηση για το περιορισμένο εύρος εποπτείας κάποιων Διευθύνσεών σας. 

Μπορούμε να υποθέσουμε σαν εύλογη την υψηλόβαθμη στελέχωση, σε επίπεδο Διευθυντή, για τις μονάδες Εσωτερικού Ελέγχου ή και για τη Νομική Υπηρεσία. 

Όμως : Ποιοι είναι οι ιδιαίτεροι λόγοι που επιβάλλουν την ύπαρξη ξεχωριστής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών με δύο μόλις Τμήματα ; Σημειώνω ότι σε πολλούς φορείς η συγκεκριμένη Διεύθυνση έχει συγχωνευθεί με εκείνη των Διοικητικών Υπηρεσιών, όχι απλώς χωρίς λειτουργικά προβλήματα αλλά και με βελτίωση στην αποδοτικότητα. 

Αντίστοιχα, μάλλον εύλογα, θα μπορούσαν να συγχωνευθούν η Διεύθυνση Διεθνών Σχέσεων και η Διεύθυνση Μελετών, με το ίδιο εύρος εποπτείας, δύο Τμημάτων η κάθε μια.

Δεν μας διαφεύγει ότι στη Διοίκηση, γενικότερα, το περιορισμένο εύρος εποπτείας συνήθως παραπέμπει σε εξυπηρέτηση πελατειακών σχέσεων και υποστήριξη συγκεκριμένων συνδικαλιστικών συμφερόντων και πρακτικών.

Επίσης, θα ήταν χρήσιμο να μάθουμε και το ύψος των επιδομάτων θέσης για Προϊσταμένους Τμήματος, Διεύθυνσης και Γενικής Διεύθυνσης.

Τελειώνοντας, θα ζητούσαμε να μας στείλετε – εάν δεν την έχετε τώρα – μια αριθμητική απεικόνιση της στελέχωσης της της κάθε διοικητικής μονάδας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.

Σας ευχαριστώ!


Τετάρτη, 25 Μαΐου 2022 και ώρα 10.00΄
στην Αίθουσα «Προέδρου Αθανασίου Κωνστ. Τσαλδάρη» (223),
Συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας
Συζήτηση επί των Εκθέσεων Πεπραγμένων, ετών 2020 και 2021,
της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και ακρόαση της Προέδρου αυτής, κυρίας Βασιλικής Λαζαράκου.

powered by social2s

Δύσκολα θα μάθεις τις δράσεις μας από τα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα