Η κοινωνία χρειάζεται ένα Συνήγορο του Καταναλωτή που θα μπορεί και να προλαμβάνει τα προβλήματα.

powered by social2s

Σας ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε!

Καλωσορίζουμε και εμείς τον Συνήγορο του Καταναλωτή!

Η αξία του θεσμού του Συνήγορου του Καταναλωτή γίνεται διαρκώς όλο και μεγαλύτερη : Στην παγκοσμιοποιημένη πραγματικότητα της βασιλείας του κέρδους, αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία η προστασία του καταναλωτή, του αδύναμου πολίτη που συστηματικά γίνεται όλο και πιο ανίσχυρος. 

Βρισκόμαστε σε μια συγκυρία πολλαπλών και επάλληλων κρίσεων, χωρίς άμεση προοπτική ανάσχεσης αυτής της πορείας.

Η κοινωνία χρειάζεται ένα Συνήγορο του Καταναλωτή που θα μπορεί και να προλαμβάνει τα προβλήματα. Δεν αρκεί η απλή εκ των υστέρων διαμεσολάβηση για την εξωδικαστική επίλυση διαφορών.

Ανεξάρτητα από την διαφορά μας στην ιδεολογική και πολιτική τοποθέτηση, Πιστεύω ότι η πολιτική εμπειρία, η μακρά πορεία και η καταξίωση της σημερινής ηγεσίας του θεσμού δίνει μία δυνατότητα να ανταποκριθεί αυτός στην αυξημένες ανάγκες και προσδοκίες των πολιτών.

Το πολιτικό αισθητήριο, συνοδευόμενο και από την αντίστοιχη βούληση, είναι απαραίτητο: Υπάρχει η ανάγκη να αντιμετωπισθούν τα ισχυρά οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα που θέλουν να εγκλωβίσουν το θεσμό στο ρόλο ενός εξωδικαστικού διεκπεραιωτή, με ελάχιστο προσωπικό και χιλιάδες υποθέσεις. 

Νομίζω ότι είναι απόλυτα κατανοητό αυτό που εννοώ. Και πιστεύω ότι και εσείς έχετε πλήρη συναίσθηση και των αναγκών και των προσδοκιών του αδύναμου πολίτη, του ανυπεράσπιστου καταναλωτή. 

Δεν θα σας θέσω το ερώτημα ενόσω κάναμε την συζήτηση προηγουμένως γιατί όπως είπατε σωστά δεν είναι δική σας αρμοδιότητα.

Εγώ εάν θα το αναφέρω ξανά και αναφέρομαι σε περιοχές που είναι κατεχόμενες όπως από το Ισραήλ και στα Κατεχόμενα της Κύπρου, δεν θα αναφερθώ σε αυτό.

Εγώ θέλω από εσάς σαν νομικό ειδικό και πολιτικά έμπειρο εάν μπορείτε να μας δώσετε κάποιες νομικές συμβουλές για να υπάρξει συμμόρφωση σε σχέση αυτήν την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.

Επανερχόμαστε και σε δύο, ακόμα κρίσιμα θέματα : (1ο) Την ανάγκη επιχορήγησης των οργανώσεων καταναλωτών, λόγω των πολυέξοδων δικαστικών αγώνων στους οποίους εμπλέκονται για την υπεράσπιση των καταναλωτών υπερασπιζόμενοι τους καταναλωτές εμπλέκονται. Και (2ο) Την καταναλωτική αγωγή στα σχολεία.

Έχουμε, επίσης το γνωστό πρόβλημα της χρονοκαθυστέρησης στην παρουσίαση των Εκθέσεων Πεπραγμένων. Δεν αφορά μόνο τον Συνήγορο του Καταναλωτή! 

Για την ουσιαστική εξυπηρέτηση και την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας θα έπρεπε να εξετάζονται λίγους μήνες μετά τη λήξη του έτους.

Έχουμε σήμερα τους πραγματικά διαφωτιστικούς πίνακες του υλικού για το 2020. Σήμερα πια, αναρωτιόμαστε : τι έγινε το 2021 ; Τι έγινε, π.χ., με την τάση αύξησης των αναφορών ; Αν υπάρχει μείωση, έχει καλώς. Εάν, όμως, υπάρχει περαιτέρω διόγκωση, πόσο μπορεί η γνώμη μας να ανταποκρίνεται στη σημερινή πραγματικότητα ; 

Έχει ενδιαφέρον αυτό, αφού και εσείς συνδέσατε την αύξηση αναφορών του 2020 με μη ικανοποιητική προσαρμογή στα νέα δεδομένα και ομαλοποίηση της αγοράς. Αναρωτιόμαστε, λοιπόν, εάν έχουν επέλθει η προσαρμογή και η ομαλοποίηση.

Τέλος θα είχε ενδιαφέρον να δούμε εάν υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία σε σχέση με τα άλλα κράτη μέλη της ΕΕ και τους γείτονές μας στα Βαλκάνια. Ως προς το πλήθος και το αντικείμενο των αναφορών, Υπάρχουν στοιχεία για κοινά χαρακτηριστικά ή για ποιοτικές διαφορές ;

Σας ευχαριστώ!


Πέμπτη, 23 Ιουνίου 2022 και ώρα 13.00΄
στην Αίθουσα «Προέδρου Αθανασίου Κωνστ. Τσαλδάρη» (223),
συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας
Συζήτηση επί της Ετήσιας Έκθεσης, έτους 2020,
του Συνηγόρου του Καταναλωτή και ακρόαση του Συνηγόρου,
κ. Ελευθέριου Ζαγορίτη.

powered by social2s

Δύσκολα θα μάθεις τις δράσεις μας από τα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα