Δευτέρα, 15 Ιουνίου 2020 και ώρα 10.30΄, Αίθουσα Γερουσίας
συνεδρίαση Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων
Ενημέρωση από τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα,
εαρινή δέσμη του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου και το Ευρωπαϊκό Σχέδιο Ανάκαμψης
Κύριε Πρόεδρε σας ευχαριστώ!
Καταρχήν εύχομαι στην Ελληνική Προεδρία στο Συμβούλιο της Ευρώπης να επιτύχει σε όλους τους στόχους της.
Θα μου επιτρέψετε μία εισαγωγική παρατήρηση :
Υπάρχουν ιστορικές αποφάσεις του Συμβουλίου για τα δικαιώματα και το δημοκρατικό πολίτευμα. Να θυμίσω, λ.χ., την αποβολή της Ελλάδας των συνταγματαρχών από το Συμβούλιο της Ευρώπης.
Αναρωτιέμαι τι έχουμε εμείς να προσφέρουμε σήμερα σε αυτόν τον τομέα : Είμαστε, πλέον, μία χώρα που έχει δεχθεί τα μνημόνια. Έχει δεχθεί περιορισμούς στην λαϊκή κυριαρχία, στη νομοθετική και εκτελεστική εξουσία, και έχει παραδώσει τομείς της θεσμικής της λειτουργίας σε όργανα χωρίς δημοκρατική νομιμοποίηση.
Δευτέρα, 15 Ιουνίου 2020 και ώρα 10.30΄, Αίθουσα Γερουσίας
συνεδρίαση Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων
Ενημέρωση από τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα,
εαρινή δέσμη του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου και το Ευρωπαϊκό Σχέδιο Ανάκαμψης
Στη συζήτηση αυτή, θα εκφράσουμε την άποψή μας για συγκεκριμένες διατάξεις του νομοσχεδίου.
Λόγω του όγκου των διατάξεων και των θεμάτων, είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε μία επιλογή στις αναφορές μας και δεν είναι δυνατόν να εξαντλήσουμε τώρα το σχολιασμό όλων των διατάξεων. Θα σταθώ κυρίως, κα Υπουργέ, σε διατάξεις ως προς τις οποίες ευελπιστούμε στη θετική ανταπόκρισή σας.
Ξεκινάμε με το άρθρο 2, που προβλέπει δραστηριότητες στην Αγγλική γλώσσα στα Νηπιαγωγεία. Θέλουμε να τονίσουμε την αντίθεσή μας – ή έστω έντονη επιφύλαξη – σε αυτή τη ρύθμιση.
Θα εκμεταλλευθούμε την παρούσα συζήτηση, για να συμπληρώσουμε τις θέσεις μας για κρίσιμα άρθρα, που δεν προλάβαμε στις προηγούμενες τοποθετήσεις μας.
Θέλω, κατ’ αρχήν, να αναφερθώ στα άρθρα 34 και 35 :
Θεσπίζετε ένα πλαίσιο εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, με έναν μηχανικό τρόπο αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, βάσει των στόχων που είχαν τεθεί. Φοβάμαι ότι, και πάλι, η Πολιτεία μετακυλίει τη δική της ευθύνη στις πλάτες των λειτουργών της εκπαίδευσης. Στην αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, εξ ορισμού, θα πρέπει να συνυπολογίζονται και οι παράγοντες ευθύνης της Πολιτείας : λόγου χάρη, η υποχρηματοδότηση της παιδείας, η υποστελέχωση των σχολικών μονάδων, οι ελλιπείς υποδομές και οι εγγενείς και παρατεινόμενες αδυναμίες του συστήματος. Είναι μεγάλη και κρίσιμη η συμμετοχή της Πολιτείας, κ. Υπουργέ. Και δεν μπορεί να λείπει από μια πραγματική αξιολόγηση !